کد خبر: ۳۲۴۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۰۶ دی ۱۳۹۰
محاكمه 30 شهروند تركيه اي كه تنها به كشتار بي رحمانه هم وطنان خود به دست صهيونيست ها اعتراض كردند، پرده از آن سوي سياست به ظاهر ضد اسرائيلي مقامات تركيه اي برداشت.
598: به گزارش اسلام تايمز، روزنامه " سوزجو" تركيه در خبري نوشت: دادگاه رسيدگي به جنايات شهر " قيصريه" تركيه 30 شهروند تركيه اي را كه يك ماه قبل به اتهام اهانت به اسرائيل بازداشت شده بودند، به حبس محكوم كرد.

اين دادگاه آنان را به نقض قانون اهانت به دين يا اصل و نسب يا زبان و يا مذهب متهم كرد.

اين قضيه به مسابقات بين المللي بسكتبال زنان كه در باشگاه شهر " قيصريه" در مركز آناتولي بين دو گروه تركيه اي و اسرائيلي برگزار شد، بر مي گردد.

اين شهروندان تركيه اي كه به عنوان تماشاگر اين مسابقه بودند در حين بازي پرچم هاي فلسطين و عكس ها و تصاويري از كشته شدگان كشتي كمك رسان مرمره به غزه را در دست داشتند و همچنين شعارهايي عليه رژيم اسرائيل از جمله " مرگ بر اسرائيل و لعنت بر اين رژيم" و " اسرائيل دست از سر مسلمانان بر دار" سر دادند و از ميان اين 30 تن، 9 نفر آنان زن هستند.

نيروهاي پليس بعد از دستگيري آنان را بازداشت كرد.

اين برخورد متناقض دولت تركيه در حالي رخ داد كه مقامات ترك بعد از وقوع حادثه كشتي مرمره و كشته شدن 9 تن از شهروندان ترك درصدد قطع رابطه با رژيم اسرائيل بر آمدند تا جايي كه دو طرف سفراي خود را فرا خواندند.

اما به گفته كارشناسان و همانطوري كه اين روزها كاملا عيان شد، اين اقدام حزب حاكم و مقامات و مسئولان ترك در برابر رژيم صهيونيستي تنها براي فريب افكار عمومي جهان اسلام بود تا به نوعي بتوانند از يك سو جايگاه خود را در ميان ملت تركيه تثبيت كنند و از سوي ديگر بتوانند به نوعي در ميان افكار عمومي منطقه خود را در مقابل با اسرائيل قرار دهند تا در نتيجه بتوانند به يك قطب قدرتمند در خاورميانه و بلكه در جهان اسلام تبديل شوند.

شايان ذكر است پيش از اين منابع ديپلماتيك آمريكايي فاش كردند كه تماس ها و ديدارهايي ميان مسئولان ترك و رژيم صهيونيستي با حمايت و پشتيباني كاخ سفيد انجام شد.

همين منابع بعد از اين ديدار اعلام كردند: بازگشت روابط تركيه و رژيم اسرائيل به وضعيت سابقش در همه زمينه هاي همكاري ميان دو طرف به زوديي اجرايي مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها