کد خبر: ۳۲۴۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۰۶ دی ۱۳۹۰
رئیس ستاد انتخابات کشور می‌گوید که تا این لحظه در سراسر کشور 1422نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مستقر در ستاد انتخابات کشور، سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و با اشاره به آخرین آمار ثبت نامی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم گفت: تا این لحظه برابر آخرین اخباری که در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور جذب شده هزار و 422 نفر در مجموع ثبت نامه کردند که هزار و دویست چهل و نه نفر از این تعداد ثبت نام‌شان نهایی شده و 174 نفر هم اکنون در مراکز حوزه‌های انتخابیه و ستاد انتخابات کشور در حال ثبت نام نهایی هستند.

وی با بیایان از تعداد هزار و 422 نفر 1352 نفر مرد و 70 نفر زن هستند. اظهار کرد: از این تعداد 65 درصد فوق لیسانس 15 درصد لیسانس و 15 درصد دکترای و ما بقی ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی و سایر مدارک هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین درخصوص بیشترین فراوانی سنی ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: 22 درصد از ثبت نام کنندگان بین 41 تا 45 سال و 19 درصد از ثبت نام کنندگان بین 46 تا 50 سال هستند.

مرتضوی تاکید کرد: با توجه به گزارشاتی که از استان‌ها به ما می‌رسد ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم روند صعودی دارد از همین رو پیش بینی ما این است که شاهد یک انتخابات پر شکوه و با مشارکت مطلوب باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تعداد داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس نهم قابل توجه خواهد بود اظهار داشت: با توجه به گزارشاتی که از سراسر کشور به ما می‌رسد از همه سلایق و گروه‌های سیاسی در انتخابات ثبت نام کرده‌اند و ما در ستاد انتخابات کشور امیدواریم که بتوانیم بستر لازم را برای مشارکت حداکثری فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه نیز با بیان اینکه 96 درصد از داوطلبینی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند با مدارک کافی آمده بودند تصریح کرد: از داوطلبان خواهش می‌کنیم که با مدارک کامل به حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند و کار ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

مرتضوی همچنین در خصوص نظام جامع انتخابات ابراز داشت این نظام جامع انتخابات دقت و صحت را افزایش داده و از تمام احتمالاتی که متصور است هر کسی قصد داشته باشد با شناسنامه کس دیگری رای دهد جلوگیری می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها