کد خبر: ۳۲۱۹۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۱ تير ۱۳۹۴
وقتی که وزارت صنعت منتظر نتیجه مذاکرات است:
سند استراتژی توسعه صنعتی کشور که وزیر صنعت آخرین بار در فروردین‌ماه، وعده رونمایی از آن را در خرداد ماه داد. این چهارمین مرتبه‌ای است که وعده رونمایی سند از سوی وزیر صنعت داده می‌شود اما عملی نمی‌شود. دیشب در برنامه نگاه یک نیز وقتی مجری برنامه از مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال کرد: قرار بود سند راهبردی صنعت خرداد ماه رونمایی شود ولی ...
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، دهه سوم خرداد گذشت و همچنان از سند استراتژی توسعه صنعتی کشور خبری نشد. سندی که وزیر صنعت آخرین بار در فروردین‌ماه، وعده رونمایی از آن را در خرداد ماه داد. این چهارمین مرتبه‌ای است که وعده رونمایی سند از سوی وزیر صنعت داده می‌شود اما عملی نمی‌شود.

به گفته کارشناسان همان‌طور که  پیش‌نویس سند در روزنامه دنیای اقتصاد نیز نشان می‌دهد، این سند از شاکله اصلی کتاب استراتژی توسعه صنعتی دهه۸۰ نیلی و  توسعه صنعتی ترکیه الگوبرداری کرده است.



دیشب در برنامه نگاه یک نیز وقتی مجری برنامه از مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت سوال کرد: قرار بود سند راهبردی صنعت خرداد ماه رونمایی شود و در حالی که تنها یک روز به پایان خردادماه باقی مانده اما هنوز خبری از سند نیست؟

وی در جواب این سوال پاسخ داد: برنامه راهبردی صنعت برای دو سال آینده تدوین شده که در آن سیاست های دو زمان تحریم و بعد از تحریم تدوین شده است.

این پاسخ وزیر صنعت، معدن و تجارت دو احتمال را قوی‌تر می کند اول اینکه سند هنوز در مراحل ابتدایی آن است و مراحل تکمیل آن به خوبی پیش نرفته و دوم اینکه به نظر می رسد سند هم مانند برخی از مسائل اساسی کشور به تحریم ها وابسته شده است؟ و وزارت صنعت هنوز منتظر است ببیند که نتیجه مذاکرات چه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها