کد خبر: ۳۲۱۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۰۴ دی ۱۳۹۰
همزمان با ‌تعويق صدور حکم تخليه چادرهاي فعالان جنبش تصرف لندن از اطراف کليساي جامع سنت پاول، معترضان تا پايان تعطيلات سال نو در اين مکان باقي مي‌مانند.

پس از اظهارات کيت ليندبلوم قاضي اين پرونده مبني بر اين که فکر مي‌کند بهتر است "برخورد با اين قضيه به‌شيوه‌اي مرسوم و نه به نحوي نامتعارف صورت گيرد"، طرفداران جنبش "تصرف بورس سهام لندن" طي تعطيلات کريسمس و سال نوي ميلادي و دست‌کم تا پايان يازدهم ژانويه ۲۰۱۲ در چادرهاي‌ مستقر در خارج از کليساي جامع سنت پاول باقي خواهند ماند.

مرکز مالي موسوم به "شرکت شهر لندن" پيش از اين با اين ادعا که اردوگاه معترضان جنبش تصرف همانند "آهن‌ربا" جرم و بي نظمي را به اين منطقه مي‌کشاند، خواهان تخليه اين مکان از سوي معترضان انگليسي شده بود.

ديويد فورسديک به نمايندگي از اين مرکز مالي، ضمن انتقاد از تصميم قاضي اين پرونده در خصوص به تعويق انداختن صدور حکم تخليه چادرهاي معترضان، بر صدور فوري حکم براي تخليه فعالان از پلکان درب ورودي کليساي سنت پاول تاکيد کرد.

با اين وجود قاضي ليندبلوم تاکيد کرد: براي تصميم‌گيري درباره صدور حکم تخليه معترضان از چادرهاي برپاشده در اطراف کليساي سنت پاول به زمان بيش‌تري نياز دارد.

فعالان جنبش تصرف، از ساکنان لندن و بازديدکنندگاني که در ايام مراسم سال نو از اردوگاه‌شان ديدن مي‌کنند، خواسته اند در مذاکرات، کارگاه‌ها و مباحث آنان شرکت کنند.

آرون ميستري، يکي از طرفداران جنبش تصرف تاکيد کرد: فعالان اين جنبش در اين کريسمس از بابانوئل، صلح، شادي، عدالت، برابري ودموکراسي واقعي را خواهند خواست.

وي افزود:"(جنبش) تصرف لندن اميدوار است کريسمس امسال را معنادار کند. (يعني کريسمس را به) چيزي بيش از هيجان مصرف‌گرايي، چيزي که بسيار بهتر از فرصتي براي بدهکار شدن و اسراف مقدار زيادي مواد غذايي است، (بدل کند)."

جنبش تصرف بورس سهام لندن که با الهام‌گيري از جنبش تصرف وال‌استريت از ۱۵ اکتبر آغاز شده است، تلاشي براي ابراز مخالفت با نابرابري‌هاي مالي در دولت انگليس محسوب مي‌شود.

معترضان "جنبش تصرف واشنگتن دي سي" نیز مي‌گويند قصد دارند به تصرف ميدان مک‌فرسون در طول تعطيلات ادامه دهند.

معترضان ضد صنف گرايي تاکيد کرده­اند در ايام کريسمس و تعطيلات سال جديد ميلادي (۲۰۱۲)، به منظور اعلام همبستگي با ديگر جنبش‌هاي "تصرف" در سراسر امريکا، در چادرهاي خود خواهند ماند.

اين در حالي است که واشنگتن در حال حاضر آب و هواي بسيار سردي دارد.

نيروهاي پليس روز پنج شنبه دو مرد را به اتهام حمله به افسرهاي پليس در ميدان مک‌فرسون دستگير کرد.

جنبش "تصرف"، ۱۷ سپتامبر، هنگامي آغاز شد که گروهي از تظاهرکنندگان در اعتراض به نفوذ گسترده شرکت‌هاي بزرگ در سياست‌هاي امريکا و توزيع نابرابر ثروت در اين کشور، در منطقه تجاري نيويورک تجمع کردند.

با وجود سرکوب و دستگيري‌هاي گسترده، جنبش "تصرف" که از جنبش "وال استريت را تصرف کنيد" ريشه گرفته است، اکنون به بسياري از شهرهاي بزرگ امريکا و همچنين ديگر کشورهاي جهان، از جمله استراليا، انگليس، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، ايرلند، پرتغال و ديگر کشورهاي جهان گسترش پيدا کرده است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها