کد خبر: ۳۲۱۰۴
زمان انتشار: ۰۰:۱۱     ۰۵ دی ۱۳۹۰
راشاتودی گزارش داد که پنتاگون با ناتوانی در مدیریت نام و مشخصات سربازان کشته شده آمریکایی، قبرستان ملی آرلینگتون را با دردسرهای جدی مواجه کرده است.
به گزارش598 به نقل از فارس، این شبکه خبری تصریح کرد: قبرستان مزبور که از نظر آمریکایی‌ها محترم بوده و برای تدفین با تشریفات قهرمانان ملی به کار می‌رود، اکنون به محل پرسش و ابهام بدل شده است.

بنابراین گزارش، بر اساس یک ممیزی انجام شده در خصوص این قبرستان، چیزی در حدود ۶۴ هزار قبر دارای مشکلاتی هستند. برخی از سربازان در جایی که نباید دفن شده‌اند و برخی از اسامی قبور به اشتباه درج شده‌اند.

این خبر پس از آن منتشر شد که ارتش آمریکا سال گذشته پس از ادعای مدیریت نادرست در این قبرستان دست به تحقیقات در این خصوص زد. به همین خاطر دو نفر از مدیران ارشد این قبرستان ملی از سمت خود کنار گذاشته شدند و نتایج بررسی نیز نشان می‌دهد که حساب و کتاب قبور از دست مسئولین مزبور در رفته است.

بر اساس نتایج بازرسی‌ها در خصوص ۱۹۶هزار قبر اختلاف نظر وجود دارد اما ۶۴۲۳۰ مورد از این قبرها به بررسی دقیق نیاز دارند! آن‌گونه که اسوشیتدپرس گزارش داده است، این بررسی‌ها در تابستان آینده به پایان خواهد رسید.

به این ترتیب از میان ۳۰۰ هزار قبر در قبرستان آرلینگتون، یک‌چهارم از آنها زیر سوال رفته است.

"کلر مک‌کاسکیل"، سناتور دموکرات که از ابتدا نیز با مدیریت این قبرستان مخالف بود معتقد است که مدیریت این قبرستان باید موضوع یک اصلاح جامع قرار گیرد. "سناتور مارک وارنر" بر این باور است که کار بازبینی این ۲۵ درصد از قبور به سرعت پایان نخواهد یافت.

به نظر می‌رسد روند اشتباهات از پایگاه هوایی "دلاور دوور" آغاز شده باشد که اجساد بازگردانده شده در عراق و افغانستان از آنجا راهی قبرستان می‌شود. تحقیق در خصوص مرده‌شوخانه این پایگاه هوایی نشان داد که پنتاگون اجازه داده است جسد ۳۰۰ تن از سربازان آمریکایی در یک منطقه در حومه ویرجینیا نگهداری شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها