کد خبر: ۳۲۰۹۲۴
زمان انتشار: ۰۶:۵۷     ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ،  حجت‌الاسلام "عباس اسلامی" پیش از ظهر امروز در آئین روز جهانی پناهنده در کرمان با اشاره به شرایط ناامنی در منطقه اظهار کرد: زیاده‌خواهی و توسعه‌طلبی‌های دشمنان سبب آوارگی مردم از کشور خود شده و امیدواریم جهان عاری از خشونت شود.
 
وی افزود: مردم یا هم‌دین و هم‌آئین ما هستند و یا در خلقت انسانی مانند ما هستند. همه ما مسلمان هستیم و نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.
 
اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور پناهنده پذیر در دنیا است، گفت: مسلمانان نباید نسبت به حال یکدیگر بی‌تفاوت باشند.
 
وی با تاکید براینکه روز جهانی پناهنده برای جامعه بین‌المللی مسئولیتی ایجاد می‌کند که به مشکلات پناهندگان بیشتر توجه کند، اظهار کرد: لازم است جوانان مهاجر، اعم از پسر و دختر از فرصت‌های تحصیلی و تعلیمی فراهم شده ،استفاده کنند و در راه کسب دانش تخصصی تلاش زیادی داشته باشند.
 
در این مراسم "شمس الدینی" مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استان کرمان گفت: بیش از ۷ میلیون نفر از ملت افغانستان پناهنده کشورهای جهان هستند و بیشترین آمار پناهندگی جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی افزود: روز جهانی پناهندگان فرصتی برای تبادل تجربیات اتباع خارجی و آشنا شدن با مشکلات آنان است.
 
شمس‌الدینی تصریح کرد: روز جهانی پناهنده، روزی است که باید به جهانیان یادآوری شود، میلیون‌ها انسان پناهنده که مجبور به ترک خانه خود شده‌اند، با چه مشکلاتی روبرو هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها