کد خبر: ۳۲۰۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۴ دی ۱۳۹۰
عضو اصلي 7+8 با بیان اینکه در نامه خود به رهبر انقلاب احتمال رای آوری موسوی را یادآور شده بود، گفت: با اینکه از زمان حزب جمهوری با میرحسین بحث و مشکل داشته‌ام، ولی به نظرم هر فردی که تا یک هفته پس از انتخابات سال 88 از وی تعریف کرد، به وظیفه شرعی خود عمل كرده است.(!)
به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا باهنر شب گذشته در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت انتخابات نهمین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات پیش رو اولین انتخابات بعد از فتنه 88 و آخرین انتخابات قبل از ریاست جمهوری آینده مي باشد و از این لحاظ از اهمیت به سزایی برخوردار است.
 
وی با اشاره به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی گفت: همواره ریاست جمهوری به عنوان نتیجه متراکم دموکراسی و مجلس به عنوان نتیجه گسترده دموکراسی شناخته می‌شود، چراکه در انتخابات مجلس تعداد افراد بیشتری به عنوان نمایندگان مردم انتخاب می‌شوند.
 
نايب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های مجلس حضور گروه های متنوع و احزاب با گرایش‌های مختلف است که می‌تواند تمامی سلایق و مطالبات مردم را پوشش دهد.
 
باهنر به انتخابات نهمین دوره مجلس اشاره کرد و بیان داشت: در انتخابات پیش رو رقابت‌ها پیچیده تر از سال‌های گذشته مي باشد و جبهه متحد اصول‌گرایان نیز با همین دلیل و با احساس ضرورت، فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده است.
 
وي با بیان اینکه در این انتخابات جنگ نرم و جنگ اطلاعاتی استکبار خارجی بیش از گذشته شده است، ادامه داد: در این انتخابات علاوه بر دشمن خارجی، با دو رقیب تئوریک داخلی نیز رقابت خواهیم کرد که هدف برخی از آن‌ها رقابت با نظام است.
 
عضو جبهه متحد اصول‌گرایان با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در هر دو گروه دارای افرادی هستند، اظهار داشت: برخی از این افراد، فتنه گر، هنجار شکن و ساختار شکن هستند که ریشه تئوری‌های انقلاب را قبول ندارند؛ هر چند برخی از آن‌ها در گذشته با انقلاب همراه بوده‌اند.
 
باهنر بیان كرد: برخی دیگر که بیشتر جنبه ملی گرایی دارند معتقد هستند که نظام عقیدتی و ایدئولوژیک برآورده کننده منافع ملی نیست که اشتباه بودن این تحلیل نیز با گذشت زمان و تجربه های نظام جمهوری اسلامی روشن شده است.
 
وي ادامه داد: دسته ای از اصلاح طلبان نیز حاکمیت اسلام را به مصلحت نمی‌دانند و برخی دیگر با اینکه نظام را قبول دارند اما به دنبال سهم خواهی هستند.
 
اصلاح‌طلبان با مشخص کردن مرز خود با سران فتنه و تعریف اصلاح‌طلبی در انتخابات شرکت کنند
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دسته ای دیگر از اصلاح طلبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارند، اما دارای اختلاف عقیده با اصول‌گرایان هستند، تصریح کرد: این گروه می‌توانند با مشخص کردن مرز خود با سران فتنه و همچنین تعریف اصلاح طلبی در انتخابات شرکت کرده و به رقابت با سایر گروه‌ها نیز بپردازند.
 
باهنر جریان انحرافی را گروه دیگر رقیب ایدئولوژیک اصول‌گرایان معرفی كرد و گفت: با اینکه این گروه از دل اصولگرایی به وجود آمده است، اما برخی از مبانی ایدئولوژیک آن‌ها به جریان اصلاح طلب باز می‌گردد.
 
وی با بیان اینکه این گروه دارای مفاسد سیاسی و اقتصادی پیچیده ای است، افزود: اینکه این گروه فکر می‌کنند جوانان امروز را با اسلام و انقلاب نمی‌توان جذب کرد و پایه های حکومت باید از دین‌داری فاصله بگیرد، خود یک انحراف بزرگ است.
 
عضو جبهه متحد اصول‌گرایان با بیان اینکه جریان فتنه و جریان انحرافی سعی بر استفاده از مهره های سفید در انتخابات دارند، افزود: باید مراقب بود تا برخی از افرادی که با این جریان‌ها ارتباط و وابستگی ندارند به منحرف بودن متهم نشوند.
 
باهنر در پاسخ به اين سؤال که آيا حماسه سوم تیر به معنای جواب رد مردم به حزب گرایی و سیاسی کاری است، گفت: اصول‌گرایان همواره در معرض انحراف بوده‌اند و ما نيز همواره افراد را به نسبت نزدیکی به ولایت فقیه می‌سنجیم.
 
وي بدون اشاره به کامل انجام نشدن برخی از مطالبات مقام معظم رهبری از مجلس همچون طرح نظارت بر نمایندگان ادامه داد: در چهار سال گذشته هم دیدیم افرادی که ادعای تبعیت از روحانیت و ولایت فقیه را داشتند اما در نهایت در مقابل آن‌ها ایستادند.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت یکی از دانشجویان که انتقاداتی را نسبت به حضور نمایندگان لاریجانی و قالیباف در جبهه متحد اصول‌گرایان مطرح کرده بود، اظهار داشت: قالیباف مجموعه و تشکیلات بزرگ پیشرفت و عدالت را در کشور دارا است و لاریجانی نیز دارای ظرفیت بسیار بزرگی از نمایندگان فعلی مجلس است.
 
باهنر افزود: مجموعه ای که لاریجانی در حال حاضر در مجلس مدیریت می‌کند، بیشترین شانس را برای ورود به مجلس نهم دارد و نمی‌شود آن‌ها را حذف کرد.
 
در انتخابات سال 88 به احمدی نژاد رای ندادم
  
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نامه خود به رهبر انقلاب بیان كرد: ما از این نامه‌ها و ارتباطات با مقام معظم رهبری کم نداشته‌ایم و هرچه به ذهنمان می‌رسد برای معظم له نوشته و می‌فرستیم، البته این نامه هم نباید منتشر می‌شد.
 
باهنر نوشتن این‌گونه نامه‌ها را نوعي وظیفه دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیاز به مشورت دارند و خودشان می‌فرمایند که به ایشان مشورت داده شود.
 
وي در پایان با بیان اینکه در نامه خود به رهبر انقلاب احتمال رای آوری موسوی را یادآور شده بود، گفت: با اینکه از زمان حزب جمهوری با میرحسین بحث و مشکل داشته‌ام، ولی به نظرم هر فردی که تا یک هفته پس از انتخابات سال 88 از وی تعریف کرد، به وظیفه شرعی خود عمل كرده است.(!)
 
لازم به ذکر است، در این نشست دانشجویی که در بارگاه یکی از امامزادگان شهر اصفهان برگزار شد، دانشجویان انتقادات صریحی را نسبت به مواضع محمدرضا باهنر بیان كردند که وی در نهایت با اینکه سؤالات دانشجویان باقی مانده بود، جلسه را ترک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها