کد خبر: ۳۲۰۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۴ دی ۱۳۹۰

به گزارش  فارس شبکه المنار پزشکان بحرینی که در قضایا و مسائل مربوط به انقلاب این کشور که از 14 فوریه گذشته بحرین شاهد آن بوده، خاطرات بسیاری از دوران بازداشت و بسربردن خود در زندان تعریف می‌کنند که برخی از آنها اشک را از چشم‌ها جاری می‌کنند.

اکثر این پزشکان در دادگاه‌های نظامی ویژه محاکمه شده و درباره آنها احکام ظالمانه‌ای از جمله 15 سال زندان صادر شده است، با این‌که بسیاری از این پزشکان تحت شکنجه و بالاجبار مجبور شدند، برگه اعترافات را امضا کنند و همین موجب شده تا این پزشکان خواستار پیگیری پرونده خود در دادگاه‌های مستقل بین المللی شده‌اند.

جمعی از این پزشکان که به قید ضمانت آزاد شده‌اند، در نشست مشترکی که برگزار کردند، به شرح و بیان خاطرات تلخ خود از زندان‌های رژیم آل‌خلیفه پرداختند.
 
* دکتر محمود اصغر: یادآوری گوشه‌ای از شکنجه‌ها
 
"محمود اصغر"، متخصص کودکان در گفتگو با "علی العکری"،‌ دوست و همکار خود و متخصص جرحی استخوان می‌گوید: به یاد می‌آوری که ماموران زندان به ما دستور دادند، انگشت‌های خود را در بینی‌هایمان کنیم و تا جایی که در توان داریم، مثل وقتی که در تظاهرات شرکت می‌کردیم، شعار دهیم.
 
* دکتر احمد عمران: دردناک‌ترین شکنجه
 
"احمد عمران"، پزشک خانواده معتقد است، سخت‌ترین چیز در زندان شکنجه و عذاب نبود، بلکه در انتظار بودن جهت فراخوانده شدن به اتاق شکنجه بود و به یاد می‌آورم که این انتظار، بی‌تردید تلخ‌ترین و سخت‌ترین شکنجه در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه بود.
 
* دکتر نادر دوانی:  شرح یکی از شکنجه‌ها
 
اما "نادر دوانی"، پزشک متخصص کودکان این‌گونه از درد و رنج خود در زندان‌های رژیم بحرین می‌گوید: "سخن گفتن برایم بسیار سخت" و ادامه می‌‌دهد که چگونه ماموران آل‌خلیفه او را وادار کردند، هفت شبانه روز بایستد،‌ بدون این‌که بخوابد و مدام در معرض شکنجه و ضرب و شتم مداوم باشد، به ویژه توسط یک بازجوی زن که اعتقاد داشت، سنگ‌دل‌ترین انسان روی زمین است.

دکتر دوانی تعریف می‌کند که این زن بازجو همواره وی را با شلنگ و عصا مورد ضرب و شتم قرار داده و همیشه از شدت شکنجه عصا بر پشتم می‌شکست و بغض گلویش موجب شد تا از سخن گفتن بازبماند.
 
* اتهامات واهی
 
تمام این پزشکان از زمان سرکوب انقلاب این کشور بازداشت شده و با انواع و اقسام اتهامات مواجه هستند که مهم‌ترین آنها اشغال بیمارستان السلیمانیه در منامه و حمل سلاح و نشر اخبار دروغین از جمله مبالغه و گزافه گویی درباره وضعیت مجروحان ناآرامی‌ها و شرکت در تظاهرات‌هاست.

به عنوان مثال دستگاه قضایی آل‌خلیفه در 29 سپتامبر گذشته 13 پزشک بیمارستان السلیمانیه را به 15 سال زندان و دو پزشک دیگر این بیمارستان را به 10 سال و 5 پزشک دیگر را به 5 سال زندان محکوم کرد که در میان آنها چند پزشک زن نیز مشاهده می‌شدند.
 
* دکتر طه الدرازی: بازداشت به دلیل مشارکت در تظاهرات
 
غیر از آن بسیاری از این پزشکان از جمله "طه الدرازی"،‌ متخصص جراحی مغز و اعصاب صرفا به دلیل این‌که تصویر او در جمع تظاهرات‌کنندگان مشاهده شده بود، بازداشت و به زندان افکنده شد.

تمام این پزشکان از بی‌گناهی خود می‌گویند و تاکید می‌کنند که گزارش کمیته حقیقت‌یاب از پرداختن به قضیه آنها تحت عنوان این‌که احکام قطعی درباره آنها صادر نشده و پرونده آنها در حال بررسی است، امتناع و تاکید کرد که پزشکان بحرینی به‌ویژه پزشکان بیمارستان السلیمانیه درباره تعداد مجروحان این بیمارستان و میزان و نحوه مجروحیت آنها مبالغه نکرده و دروغ نگفته‌اند و پرونده‌های موجود در بیمارستان موید این گفته است.
 
* دکتر علی العکری: تاکید بر احقاق حقوق بر حق خود
 
اما دکتر "علی العکری" می‌گوید: بله ما انکار نمی کنیم که در تظاهرات‌های مردمی شرکت کردیم، چون این حق مسلم ماست و پزشکان بحرینی برای این اقدام دلایل خاصی داشتند، از جمله این‌که خواهان حمایت خود از حملات و پورش‌های نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه هستیم و این حق مسلم ماست.

این پزشکان تاکید می‌‌کنند که سخن گفتن آنها درباره شرایط حاکم بر بیمارستان سلیمانیه  و وضعیت مجروحان آن‌جا آنها را به دردسر انداخته است؛ دکتر دوانی در این‌باره می‌گوید: "ما شاهدان زنده جنایات رژیم هستیم".
 
* دکتر رولا الصفار: سوء استفاده از شرایط موجود توسط رژیم
 
از سوی دیگر دکتر "رولا الصفار"، رئیس جمعیت پرستاران بحرین که به 15 سال زندان محکوم شده است، می‌گوید: رژیم بحرین از شرایط موجود سوء استفاده کرد، چون برخی از ما در حال مصاحبه‌های تلویزیونی درباره قربانیان انقلاب بحرین بودیم و مدارک لازم برای اثبات گفته‌های خود در اختیار داشتیم، به همین دلیل رژیم بحرین کاملا از جانب پزشکان و پرستاران خود را در معرض خطر می‌دید.

این در حالی است که دکتر الصفار (49 ساله) معتقد است، این اقدامات رژیم با هدف خوار و تحقیر کردن نخبگان بحرینی صورت می‌گیرد و می‌افزاید: بی‌تردید پزشکان بحرینی از جمله نخبگان این کشور به شمار می‌آیند و از خانواده‌های محترمی هستند و رژیم به این طریق تلاش می‌کند که خانواده‌های محترم شیعی بحرین را تحقیر و خوار کند. 

خانم دکتر الصفار درباره دوره بازداشت خود در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه می‌گوید که من در طول دوران بازداشتم که 5 ماه طول کشید، کمک‌های اولیه برای 200 زن بحرینی که به اتهامات واهی متفاوت توسط مزدوران رژیم آل‌خلیفه بازداشت شده بودند، را فراهم می‌کردم و بسان آنها همواره مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌گرفتم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها