کد خبر: ۳۱۹۷۲
زمان انتشار: ۰۰:۳۷     ۰۴ دی ۱۳۹۰
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بسیاری از نشریاتی که امروز در جامعه منتشر می‌شود، در مسیر اقدامات فرهنگی نیستند و حتی باید به احترام کار فرهنگی، جلوی فعالیت برخی از این نشریات را گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز شنبه درکارگروه بررسی رخداد بیداری اسلامی زیر مجموعه دومین اجلاس سراسری مسئولان تشکل‌های فرهنگی جامعه المصطفی درقم با انتقاداز وضعیت کار فرهنگی در کشور ابراز داشت: متاسفانه برخی اقدامات فرهنگی صورت گرفته در کشور تأثیری در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه ندارد، اما مسئولین باز هم به آن کار فرهنگی می‌گویند.

وی تاکید کرد: ترویج نماز و نمازخوانی به عنوان اولین و مهمترین کار فرهنگی باید در رأس امور قرار گیرد و حوزه و حوزویان در این راستا در سفرهای تبلیغی و منبرها مردم را نسبت به اهمیت نماز آگاه تر کنند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور، در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: قرآن به مفاسد اقتصادی و مفاسد اجتماعی یک بار اشاره کرده اما به خطر فرهنگی سه بار اشاره شده است که اهمیت کار فرهنگی را می‌رساند.

این مفسر قرآن به ویژگی‌های کار فرهنگی اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی پایداری ، استمرار و استقبال مردم است.

وی، با تاکید بر این که باید مراقب باشیم کارهای اشتباه به عنوان فعالیت‌های فرهنگی ترویج نشود، یادآور شد: بسیاری از نشریاتی که امروز در جامعه منتشر می‌شود، در مسیر اقدامات فرهنگی نیستند و حتی باید به احترام کار فرهنگی، جلوی فعالیت برخی از این نشریات را گرفت.

قرائتی با بیان اینکه زمانی می‌توان گفت کار فرهنگی صورت گرفته که ایمان در جامعه افزایش یافته باشد، اظهار داشت: اگر کتاب طهارت را نوشتیم، اما کوچه‌ها تمیز نشد و اگر تیراژ یک نشریه بالا رفت، اما آمار شرکت کنندگان در نماز جمعه زیاد نشد، کار فرهنگی مثبتی انجام نگرفته است.

قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه و حوزویان کار فرهنگی را برای خدا انجام دهند و برای حل مشکلات جامعه اقدام کنند و مردم را در اقدامات فرهنگی خود شریک نمایند.

دومین اجلاس سراسری مسئولان تشکل‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با حضور بیش از 50 نفر از فعالان فرهنگی، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها