کد خبر: ۳۱۹۶۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
كشورهاي غربي كه هر روز ساز تازه اي را در خصوص مذاكرات هسته اي كوك مي كنند در فاصله اندك باقي مانده تا زمان تعيين شده براي حصول توافق جامع، رسيدن به اين مرحله را به چراغ سبز آژانس مشروط كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، اتحاديه اروپا اعلام كرده كه اگر ايران خواهان توافقي هسته‌اي براي برچيده شدن تحريم‌ ها است بايد در خصوص تحقيقات معوق‌ مانده آژانس بين‌ المللي انرژي اتمي با آژانس همكاري كند.

آسوشيتدپرس با گزارش اين موضوع مي نويسد كه اين مطلب در بيانيه‌ اي آمده كه از سوي اتحاديه اروپا صادر شده و در نشست روز دوشنبه آژانس بين‌ المللي انرژي اتمي ارائه شده است.

به نوشته آسوشيتدپرس در اين بيانيه آمده‌ است كه «ايران هرگونه كار بر روي جنگ‌ افزار هسته‌اي، يا علاقه به دستيابي به اين جنگ‌افزار، را رد مي‌كند و درخواست‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي براي همكاري در زمينه تحقيقات مربوط به اين مسئله را نيز رد كرده‌ است.»

اين بيانيه همچنين مي‌ افزايد كه «كامل شدن تحقيقات در مورد اين اتهامات، امري اساسي براي رسيدن به توافق هسته‌اي است و ايران بايد محدود شدن فعاليت‌هاي كنوني هسته‌اي خود را قبول كند.»

اين وضعيت در حالي است كه روز گذشته «يوكيو آمانو» مدير كل آژانس، گزارش جديد خود درباره برنامه هسته اي ايران را منتشر كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها