کد خبر: ۳۱۹۴۶۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: نهادهاي مختلفي براي چندرغازپولي كه در فدراسيون وجود دارد بر آن نظارت و رسيدگي مي كنند و همه چيز روشن و مشخص است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علي كفاشيان در خصوص اينكه پرونده «فساد در فوتبال» در هيات رئيسه اصل 90 نهايي شد كه طبق آن تخلف فدراسيون فوتبال محرز اعلام شده است، گفت: اگر تخلفي باشد بايد تكميل و به مراجع قضايي ارجاع داده شود و بايد با تخلفات برخورد شود. اگر فسادي باشد بايد بر اساس مداركي كه وجود دارد بررسي و برخورد قاطع صورت گيرد و خودمان هم پيگير مسأه هستيم.

وي در مورد 188 سفري كه براي وي اعلام شده است، گفت: آيا اين تعداد براي دو سال بوده است؟ گويا اين طور نوشته بودند كه اين تعداد براي دو سال بوده است! بنده دو گذرنامه دارم كه يكي از آنها ابطال شده و ديگري هم براي سال هاي 91 تا 93 است و در آن مشخص است كه چند ورود و چند خروج داشته ام.

كفاشيان در اين مورد كه كميسيون اصل 90 به اين سفرها ايراد داشته است، افزود: تمام سفرهاي ما براساس دعوت‌نامه بوده و هيچ كدام توريستي و تفريحي نبوده است. وزير امور خارجه و معاونانش هم كه اين همه سفر و مأموريت مي‌روند سفرهايشان در 2 سال 188 سفر نيست. ضمن اينكه نه من و نه دبيركل فدراسيون هيچ زمان با تيم سفر نكرده‌ايم و فقط به سفرهايي كه رفته‌ايم كه AFC و فيفا ما را دعوت كرده است گذرنامه ما موجود است و حاضرم آن را خدمت پورمختار بدهم تا بررسي‌هاي لازم را به عمل بياورد.

وي تأكيد كرد: شايد در اين مدت فقط 25 سفر رفته باشم و اي كاش قبل از مطرح كردن چنين مباحثي از ما سؤال مي‌كردند. در اين مملكت خروج مخفيانه نيست و دو گذرنامه هم ندارم. يك گذرنامه دارم كه يك ورود و يك خروج در هر سفر در آن ثبت شده و اين مشخص است كه در هر كدام از سفرها چند روز خارج از كشور بوده‌ام و به چه منظوري رفته‌ام. حتي هزينه‌هاي سفرهاي ما از جمله پول هتل، هواپيما و غذا را فيفا و AFC پرداخت مي‌كنند و ما براي شركت در كنگره‌هاي بين‌‌المللي و پس از تأييد شوراي برون‌مرزي به مسافرت خارجي مي‌رويم و نه براي تفريح حتي همسر بنده شكايت كرده چرا وي را به سفر نمي‌برم كه به او گفتم وقت نكردم تا اين كار را انجام دهم!

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينكه چرا اين فدراسيون براي مبارزه با فساد اقدامي انجام نداده است، گفت: هر موقع نمايندگان مجلس نامه‌اي فرستادند و از ما اطلاعات خواستند عيناً پاسخ آنها را با اسناد و مدارك داديم. چند بار هم سؤال كردند و ما اطلاعات داديم و همه چيز با سند و مدرك مشخص است.

وي افزود: غير از كميسيون اصل 90 بازرسي كل كشور، بازرسي وزارت ورزش و هفت، هشت، ده نهاد مختلف براي چندرغازپولي كه در فدراسيون وجود دارد بر آن نظارت و رسيدگي مي كنند و همه چيز روشن و مشخص است. همه مسائل ما شفاف است و ترسي نداريم از اينكه مسائل گفته شود چون در سيستم خودمان هم تا يك نفر آب بخورد مي گويند به اين دليل آب خورد و حتي تشنه اش نبود و چرا آب خوده است؟!

كفاشيان گفت: براي اين اطلاعاتي كه داده شده آماده همكاري هستيم همانطور كه در مورد سربازها همكاري كرديم و همانطور كه در مورد ماليات‌ها كه نمي‌دانم مبالغش از كجا آمده همكاري كرديم. به طور مثال ماليات كي‌روش 300 ميليون بود كه به ما گفتند طبق قانون 4 برابر شده و بايد يك ميليارد و 200 ميليون تومان بوديم و ما هم گفتيم چشم و پرداخت كرديم.

وي در مورد اينكه چطور با موضوع سربازها همكاري كرده است كه فولادي هيچگاه حاضر نشد به ايران بازگردد، تصريح كرد: جلوي همه سربازها را گرفتيم و گفتيم تا تكليف سربازي‌شان مشخص نشود آنها جايي در تيم ملي و ليگ ندارند. البته فكر نكنيد فقط اين 60 نفر در فوتبال اينطور معاف شده‌اند خيلي‌هاي ديگر هم در اين مملكت بودند كه اينگونه معاف شدند اما چون فوتبال است اين طور عنوان مي‌كنند.

كفاشيان در پايان گفت: تنها كسي كه نيامد پولادي بود و ما پيغام داديم كه جلوي بازي اش را مي‌گيريم و تأييدش نمي‌كنيم و او راهي ندارد جز اينكه برگردد و تكليف سربازي‌اش را مشخص كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها