کد خبر: ۳۱۹۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۰۳ دی ۱۳۹۰
منبعی آگاە در دفتر آیت‌اللە سیستانی در نجف اشرف اعلام کرد: آیت‌اللە سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان دربارە تنش‌های اخیر عراق اظهارنظر نمی‌کند و تنها توصیه ایشان به رهبران سیاسی حفظ وحدت و یکپارچگی عراق است.
یک منبع آگاە در دفتر آیت‌اللە سیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: آیت‌اللە سیستانی هرگز در امور سیاسی کشور دخالت نخواهد کرد و تنها توصیە ایشان بە رهبران سیاسی، حفظ وحدت و یکپارچگی عراق است.

آیت اللە سیستانی از مدتها پیش حاضر بە پذیرفتن شخصیت‌های سیاسی عراق نیست و بە هیچ وجە با آنها دیداری انجام نخواهد داد.

پیش از این نیز  شیخ علی النجفی فرزند آیت‌الله بشیر النجفی از 4 مرجع برجسته نجف اشرف، گفته بود: مراجع دینی تصمیم گرفته‌اند که از هیچ یک از شخصیت‌های سیاسی عراق در دفاتر خود استقبال نکنند.

وی افزود: این موضع به دلیل عدم پایبندی سیاستمداران عراقی به وعده‌های خود درباره بهبود سطح خدمات‌رسانی به ملت و عدم توجه آنها به توصیه‌های مراجع دینی است؛ به همین دلیل مراجع دینی از عملکرد شخصیتهای سیاسی عراق ناراضی هستند.

عبدالمهدی الکربلائی یکی از نمایندگان آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق، نیز گفت: شخصیت‌های سیاسی عراق به توصیه‌های مرجعیت توجه نکرده‌اند و باید به این درگیری‌های سیاسی پایان دهند.

وی در خطبه نماز جمعه در کربلای معلی گفت: بخش عمده‌ای از این درگیری‌های سیاسی و اختلاف سلیقه و ایده‌ها هیچ ارتباطی به منافع کشور ندارند.

الکربلائی تصریح کرد: برخی سیاستمداران می‌گویند که به توصیه‌های مرجع عالی شیعیان در عراق نیاز داریم؛ در حالی که اگر تاکنون به توصیه‌های مرجعیت گوش داده بودند، وضعیت کنونی عراق این‌چنین نبود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها