کد خبر: ۳۱۸۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۳ دی ۱۳۹۰
سردبیر روزنامه وطن امروز گفت: در جریان فتنه 88 یک دسته از رسانه‌ها در ایجاد و امتداد آن دخیل بودند و دسته دوم رسانه‌هایی بودند که سکوت اختیار کرده بودند و دسته سوم رسانه‌های انقلابی بودند که ماهیت فتنه‌گران و طرح‌های آنها را افشا کردند.

رضا شکیبایی در گفت‌وگو با فارس درباره نقش رسانه‌‌ها در تبیین صحیح شرایط پس از انتخابات 88 و روشنگری فتنه و حوادث پس از انتخابات که منجر به خلق حماسه 9 دی شد،‌‌ اظهار داشت: در مقطع فتنه سال 88، رسانه‌ها نیز مانند سیاسیون حاضر در صحنه در 3 دسته کلی قابل تقسیم‌بندی هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: یک دسته از رسانه‌ها در ایجاد و امتداد فتنه دخیل بودند و دسته دوم رسانه‌هایی بودند که صحنه اتفاقات را اصلا درک نمی‌کردند و سکوت اختیار کرده بودند.

پیش‌بینی حوادث پس از انتخابات توسط رسانه‌‌های انقلابی

سردبیر روزنامه وطن امروز تصریح کرد: اما طیف سوم از رسانه‌ها در جریان فتنه 88 رسانه‌های انقلابی حاضر در صحنه بودند که از همان ابتدا و حتی پیش از انتخابات 88 وضعیت پیش‌رو، حوادث و طرح‌ریزی‌هایی که دشمنان در جنگ نرم بر علیه نظام و کشورمان در نظر گرفته بودند را شناسایی کرده و نسبت به وقع این حوادث هشدار داده بودند.

افشای اهداف تشکیل کمیته صیانت از آرا توسط رسانه‌ها

شکیبایی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در خصوص فتنه 88 این بود که بسیاری از پیش‌بینی‌های قبل از انتخابات توسط رسانه‌های انقلابی اتفاق افتاد، یادآور شد: یکی از این موضوعات که از طریق این دسته از رسانه‌ها مورد تأکید قرار دشت موضوع اهداف تشکیل کمیته موسوم به صیانت از آراء توسط جریان غرب‌گرا بود.

آگاهی جریان فتنه نسبت به آرای پایین خود در انتخابات

وی ادامه داد: رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودند که طرح چنین کمیته‌ای صرفا یک بازی برای اجرایی کردن طرح‌های پس از انتخابات از جمله القاء موضوع تقلب است در واقع این جریان بر اساس نظرسنجی‌های مختلفی که انجام شده بود نسبت به این واقعیت واقف بودند که کاندیدای مورد نظر آنها در جریان این انتخابات رأی نخواهد آورد.

سردبیر روزنامه وطن امروز متذکر شد: تمام طراحی‌های جریان فتنه‌گر بر این اساس بود که آنها می‌دانستند در انتخابات رأی نخواهند آورد و لذا برنامه‌ریزی‌ آنها بر این بود که با رأی نیاوردن چه باید انجام دهند و یکی از مقدمات آنها در این راستا طرح کمیته موسوم به صیانت از آراء بود و این مسئله‌ای بود که توسط رسانه‌های انقلابی به درستی شناسایی و به مردم معرفی شد.

پروژه فتنه‌گران از 22 خرداد برای آشوب‌های خیابانی کلید خورد

وی با بیان اینکه سردمداران جریان فتنه در مقاطع مختلف به این نکته اعتراف داشتند که در سیستم انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران امکان تقلب نیست، یادآور شد: بسیاری از طرح‌های جریان فتنه توسط رسانه‌های انقلابی نسبت به وقوع آن هشدار داده شده بود و شاهد بودیم که دقیقا از غروب 22 خرداد پس از انتخابات پروژه فتنه‌گران کلید خورد و به آشوب‌های خیابانی روی آوردند و این هم نکته‌ای بود که توسط رسانه‌ها پیش‌بینی شده بود.

طرح تقلب بهانه‌ای برای فتنه و آشوب

شکیبایی ادامه داد: رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودند که جریان غرب‌گرا پس از انتخابات هواداران خود را به حضور خیابانی فرا خواهد خواند و از 23 خرداد شاهد حضور خیابانی و آشوب بودیم البته در چند روز اول رسانه‌های حامی جریان انقلاب و مردم نیز مانند نظام در برابر فتنه‌گران صبورانه برخورد کردند هر چند که معلوم بود موضوع تقلب، بهانه‌ای برای فتنه و آشوب است.

اطلاق واژه "فتنه" برای سران آشوب‌طلب توسط رسانه‌ها

وی با بیان اینکه رسانه‌‌ها بر این نکته تاکید داشتند که اگر موضوع شائبه در صحت انتخابات مطرح است باید از مجاری قانونی این مسئله پیگیری شود و نه از طریق مجاری غیرقانونی و دعوت به آشوب‌های خیابانی اظهار داشت: بر این اساس رسانه‌ها پس از چند روز عنوان "فتنه" را به این جریان اطلاق کردند، در واقع این جریان برای چنین فتنه‌ای از چند سال قبل برنامه‌ریزی دقیقی داشت لذا رسانه‌های جریان انقلاب نیز افشاگری‌های خود را در خصوص پشت پرده این جریان شروع کردند.

ریزش شدید حامیان جریان فتنه با افشای ماهیت فتنه‌گران

سردبیر روزنامه وطن امروز متذکر شد: بر این اساس 2 اتفاق مهم روی داد؛ اول اینکه صبر مردم لبریز شد و دیگر اینکه قشری که به کاندیدای جریان شکست خورده در انتخابات رأی داده بود نیز متوجه شدند که به هیچ عنوان موضوع تقلب مطرح نیست و فتنه‌گران در پی مقاصد دیگری هستند لذا ریزش جریان فتنه شروع شد و شاهد بودیم که از روز 25 خرداد و آن جمعیت حاضر در خیابان در طی تجمعات بعدی دائم با کاهش شدید مواجه شد.

حضور طیف‌های مختلف مردم در حماسه 9 دی

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی را در افشای ماهیت سران فتنه ایفا کردند، گفت: در نهایت در واقعه 9 دی شاهد حضور اقشار مختلف مردم در صحنه بودیم.

شکیبایی تصریح کرد: در حماسه 9 دی تجلی مردمی بود که صبرشان در برابر فتنه‌گران لبریز شده بود و همچنین جریانی نیز که در ابتدا شائبه‌هایی در خصوص انتخابات داشتند نیز در9 دی حضور یافتند و با حضور خود رأی خود از فتنه‌گران را پس گرفتند و طیف‌های مختلفی که در این روز حضور داشتند، گویای این حقیقت بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها