کد خبر: ۳۱۸۶۳
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۰۷ دی ۱۳۹۰

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه؛ مسئول تشکل‌ها و انجمن‌هاي فرهنگي جامعة‌المصطفي، در اجلاس سراسري مسئولان اين تشکل‌ها که در مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) برگزار شد، گفت: مهمترين هدف برگزاري اين اجلاس سالانه توجه به منويات مقام معظم رهبري در زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي و تربيتي در داخل و خارج از کشور است که با تلاش فعالان تشکل‌هاي فرهنگي به صورت دسته بندي و کاربردي اين منويات تجميع و اجرايي مي‌گردد.

حجت‌الاسلام عباس جمال شير با اشاره به اين که اين اجلاس براي دومين سال پياپي و با شعار «نگاه عالمانه، فعاليت آگاهانه» برگزار شده است، افزود: مسئولين انجمن‌ها و تشکل‌ها در کارگروه‌هاي مختلف مهمترين آسيب‌هاي فرهنگي و تربيتي را مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌دهند.

وي با بيان اين که فعاليت‌هاي جامعه المصطفي در عرصه‌هاي مختلف، روز به روز در حال پيشرفت است، گفت: بيش از 200 تشکل و انجمن فرهنگي و تربيتي در داخل و خارج ايران اسلامي با عرضه توليدات و محصولات ارزشمند به جوامع مختلف تاثير بسزايي در ترويج فرهنگ و معارف اهل بيت(ع) در جهان دارند.

حجت الاسلام جمال شير با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي انجمن‌ها و تشکل‌هاي فرهنگي تربيتي جامعة‌المصطفي در داخل و خارج از کشور خاطرنشان ساخت: اين فعاليت‌هاي در قالب راه اندازي سايت، وبلاگ و منشورات و ... صورت مي‌گيرد.

* راه اندازي 98 نشريه 110 سايت

وي افزود: امروز تشکل‌ها و انجمن‌هاي فرهنگي و تربيتي جامعه المصطفي با 98 نشريه تشکلي، 110 سايت و 300 وبلاگ فعال در داخل و خارج از کشور به ترويج فرهنگ اهل بيت‌(ع) مي‌پردازند.

مسول تشکل‌ها و انجمن‌هاي فرهنگي جامعه المصطفي ادامه داد:آرشيوي از فعاليت‌هاي رسانه اي و سايبري طلاب و فضلاي جامعه المصطفي در بيش از 800 حلقه دي وي دي جمع آوري گرديده که منبعي غني براي فعاليت‌هاي فرهنگي و تربيتي داخل و خارج از کشور محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به اقدامات جديد در راستاي تامين بودجه‌هاي لازم براي رفع نواقص زيرساخت‌هاي تشکل‌ها و انجمن‌هاي فرهنگي، گفت: در سال جاري بر اساس عنايت ويژه‌اي که رييس جامعه المصطفي به اين بخش داشته، اقداماتي در زمينه ساماندهي زير ساختي صورت گرفت و اقلام مورد نياز تشکل‌ها تامين گرديد.

* تدوين طرح جامع تشکل‌هاي فرهنگي

حجت الاسلام جمال شير ادامه داد: طرح جامع و کلان تشکل‌ها و انجمن‌هاي فرهنگي و تربيتي جامعه المصطفي در حال تدوين است و همچنين همه آيين نامه‌هاي مورد نياز تشکل‌ها برنامه ريزي و تدوين گرديده است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ورود مناسب جامعه المصطفي به عرصه‌هاي مختلف بين المللي از تلاش و همت مضاعف تشکل‌هاي فرهنگي نشأت مي‌گيرد و هر تشکل به منزله يک ملت توانسته در مناطق مختلف جهان تاثير گذار بوده و از مديريت لازم برخوردار باشد.

شايان ذکر است، در ادامه اين اجلاس کارگروه‌هاي تخصصي قرآن، حديث و ادعيه، مديريت فرهنگي، مشاوره و تربيت اسلامي، رسانه‌هاي ديجيتال، کارکردهاي رسانه‌هاي مکتوب و بيداري اسلامي نشست‌هاي خود را برگزار کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها