کد خبر: ۳۱۷۶۳
زمان انتشار: ۰۳:۱۰     ۰۲ دی ۱۳۹۰
آیت الله خامنه ای می‌تواند زندگی باراک اوباما را به بدبختی بکشاند، ایشان می‌تواند با افزایش نفوذ خود در بین رهبران عراقی، کنترل بیشتری بر این کشور داشته باشد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، واشنگتن تایمز روز سه شنبه 20 دسامبر (29 آذر) در تحلیلی تحت عنوان «تهران برگ برنده اوباما برای انتخابات آینده را در دست دارد» به بررسی پیامدهای خروج نظامیان آمریکا از عراق برای اوباما و همچنین افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در این کشور پرداخت.
واشنگتن تایمز نوشت: با توجه به پایان رسمی جنگ آمریکا در عراق و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در روز پنجشنبه گذشته، بسیاری این امر را عاملی برای افزایش نفوذ ایران در عراق و فاکتوری غیر قابل پیش بینی برای انتخابات آمریکا در سال 2012 قلمداد کرده اند.
این روزنامه در ادامه خروج اشغالگران از عراق را با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در سال 1980 مقایسه کرده که منجر به شکست انتخاباتی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا برای دومین دوره ریاست جمهوری شد و می‌نویسد: «با نگاهی به گذشته، به خوبی می‌توان دید که رهبران روحانی ایران چگونه در روند سیاست‌های آمریکا تأثیر گذار بوده‌اند.
ایران در سال 1980 با گروگان گیری سفرای آمریکا روند سیاسی این کشور را با ضربه ای که به دموکرات‌ها وارد ساخت، به هم ریخت و اکنون موضوع عراق [خروج نظامیان آمریکایی و افزایش نفوذ بیشتر ایران در عراق] می‌رود که یک‌بار دیگر آن واقعه را تکرار کند».
واشنگتن تایمز تاکید کرد: «امروز ایران می‌تواند نقش اساسی‌ای در برنامه‌ها و تلاش‌های اوباما برای انتخابات آینده داشته باشد، آیت الله خامنه ای می‌تواند زندگی باراک اوباما را به بدبختی بکشاند، ایشان می‌تواند با افزایش نفوذ خود در بین رهبران عراقی، کنترل بیشتری بر این کشور اعمال نماید چرا که بسیاری از رهبران و شیعیان عراق به ویژه نوری المالکی، نخست وزیر عراق از حامیان جمهوری اسلامی ایران هستند.»

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها