کد خبر: ۳۱۷۵۹
زمان انتشار: ۰۲:۰۹     ۰۲ دی ۱۳۹۰
35 سال پیش در چنین روزی ملوان فاتح اولین دوره جام حذفی ایران شد.
گل- تیم ملوان انزلی اولین تیمی بود که قهرمان جام حذفی ایران شد. در اولین دوره جام حذفی که سال 1355 برگزار شد، ملوان و تراکتورسازی به فینال رسیدند. ملوان در لیگ تخت جمشید حضور داشت، اما تراکتورسازی در یک دسته پایین تر بازی می کرد. دیدار فینال اولین دوره جام حذفی  روز جمعه 3 دی 1355 در امجدیه برگزار شد و 15 هزار نفر در یک روز برفی و سرد این بازی را تماشا کردند. محمد صالحی داور سرشناس کشورمان این بازی را سوت زد.
ملوان با پیروزی 4-1 مقابل تیم دسته دومی تراکتورسازی به عنوان قهرمانی دست یافت. این بازی تا 11 دقیقه به پایان بدون گل بود، اما در ده دقیقه آخر 5 گل به ثمر رسید! عزیز اسپندار در دقیقه 79 وعلی نیاکانی در دقایق 82 و 87 ملوان را 3- صفر پیش انداختند و عبدالله محسنی زاده در دقیقه 89 یک گل تراکتور را به ثمر رساند، اما اسپندار در دقیقه 90 گل چهارم ملوان را زد و بدین ترتیب ملوان قهرمان اولین دوره جام حذفی شد.

ملوان: رمضان احمدپور، رضا ویشگاهی، رضا رافت، منوچهر ناوران، محمود پیشگاه هادیان، قاسم سلطانزادی، حسن دشتی(46- ابوالفضل مزدستان)، میخائیل پطروسیان، علی نیاکانی، عزیز اسپندار و غفور جهانی(89- نصرت ایراندوست)
سرمربی: بهمن صالح نیا

تراکتورسازی: حمید ملک احمدی، مجید سوزنده، خلیل سلیمی، ابراهیم کیان طهماسبی، مجید ناظمی، بهرام گلشنی(85- تقی اخطاری)، منصور کاویانپور، جلال صدیق احمدی، رحیم مه نمای اقدم، پرویز مظلومی(63- عبدالله محسنی زاده) و عباس کارگر
سرمربی: محمد بیاتی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها