کد خبر: ۳۱۶۷۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
عسکراولادی به ایرادهای قانونی در واردات اشاره کرد و گفت: کالاهایی که اسنادشان در گمرک با مشکل مواجه می‌شود، در گمرک انبار و پس از سه ماه حراج می‌شود،‌ یعنی قاچاق رسما وارد بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس در مورد واردات بی رویه به کشور که بخش زیادی از ارز صادراتی را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: واردات ما از مبادی رسمی و گمرکات نه بی‌رویه است و نه زیادی، بلکه مشکل قاچاق غیررسمی و رسمی است.

هشدار نسبت به قاچاق رسمی از گمرکات

وی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: وقتی در مبادی گمرکی کالای وارداتی اسنادش دچار مشکل می‌شود باید از طریق همان کشتی که بار حمل شده به کشور مبدا برگردانده شود، اما به جای این کار در انبار گمرک متروکه می‌شود و بعد از 3 ماه به آن چوب حراج می‌زنند و به نوعی قاچاق رسمی اتفاق می‌افتد، چرا که این کالاها با قیمت ارزان وارد بازار می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، بیشترین حجم واردات از گمرکات را مواد اولیه واسطه‌ای، مصرفی و دارویی برشمرد و گفت: از طرف دیگر اگر مشکلات پیش روی صنایع کوچک را برداریم، بسیاری از موارد غیر ضرور وارداتی نیز حذف می‌شود، اما تا موقعی که صنایع کوچک داخلی با مشکلاتی مانند معوقات بانکی، مسائل مالیاتی مواجه‌اند و یا در زنجیره کار ادعا می‌کنند که دو بار باید ارزش افزوده بدهند، نمی‌توان به راحتی تولید داخل را بالا برد، تا واردات کالا کم شود.

عسکراولادی به این نکته اشاره کرد که وقتی برای واردات رسمی و ثبت سفارش ارز اختصاص داده نمی‌شود، چگونه می‌توان جلوی قاچاق را گرفت.

ایراد قانونی در صدور مجوز واردات خودروی لوکس برای دانشجویان و خارج نشین‌ها

وی گفت: از یک طرف واردات خودروهای بالای 2500 سی سی را ممنوع می‌کنند و از طرف دیگر قانونی داریم که به راحتی به آنهایی که اقامت خارج از کشور داشته یا دانشجویانی که برای تحصیل چند سالی از کشور خارج شده‌اند، اجازه می‌دهد ماشین‌های میلیاردی وارد کنند که در پشت پرده داستان خاص خود را دارد!

به اعتقاد عسکراولادی با چنین خلأ‌های قانونی، منابع ارز به راحتی از کشور خارج می‌شود و آن وقت برای واردات رسمی کالا با محدودیت ارزی مواجه می‌شویم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها