اولین بار محمود اسلامیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال که سال ها مدیریت صنعتی کرده و پایه گذار تیم های صاحب تشکیلاتی چون سپاهان، مس کرمان و ذوب آهن را به شکل امروزی اش بنا کرده است، این پیشنهاد را ارائه کرد.
پیشنهادی که در سه مزایده قبلی عملی نشد چون این شرکت ها حاضر نبودند در مزایده شرکت کنند و دنبال واگذاری بدون تشریفات این تیم ها به خود بودند.
دو شرکت خودروساز ملی اما سرانجام برای مزایده چهارم پا پیش گذاشته اند. ایران خودرو که مدیری کاملا استقلالی دارد، حالا تنها خریدار آبی هاست و به نظر می رسد به سادگی مالک استقلال شود.
در سوی دیگر این مزایده هم سایپا به رقابت شرکت های خصوصی چون بهنام پیشرو و استیل اذین ایرانیان رفت.
هدایتی که تقریبا می داند به سختی می تواند به پرسپولیس برسد و بعد از رد اهلیتش در مزایده پرسپولیس، خود را مالک واقعی تیم دانست. این حضور رسانه ای هدایتی بیشتر پلی تیکی از سوی او برای ماندن در میدان بود.
او که به نظر می رسد از این شرایط خیلی هم ناراضی نیست، همچنان می تواند با هزینه های جزئی چون خرید بلیت های بازی های پرسپولیس، حسابی روی بورس باشد!
دولت که باید این تیم ها را واگذار می کرد بعد از بررسی همه حالات ممکن، سرانجام نتیجه گرفت با فرضیه واگذاری این تیم ها به خودروساز های ملی موافقت کند و حالا احتمالا منتقدانش می گویند دولت تیم هایش را به خودش فروخته است.