کد خبر: ۳۱۶۴۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
جنگنده هاي سعودي شب گذشته مناطق مختلف يمن را بمباران کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، يک روز پس از پايان آتش بس پنج روزه يمن، جنگنده هاي سعودي شب گذشته مناطق مختلف اين کشور را بمباران کردند.
اين شبکه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد جنگنده هاي سعودي منطقه شعيب در شهر ضالع در جنوب يمن را 4 بار هدف قرار دادند. جنگنده هاي سعودي حومه استان صعده را نيز 3 بار هدف حملات خود قرار دادند. در حمله عربستان به شهر کتاف در استان صعده، يک زن همراه با کودک خود به شهادت رسيد.
شبکه اسکاي نيوز عربي گزارش داد جنگنده هاي سعودي شب گذشته پايگاه هاي انصارالله را در شهرهاي عدن و ضالع در جنوب يمن بمباران کردند. ائتلاف سعودي همچنين پايگاه هاي انصارالله را در منطقه " فج عطان" در غرب صنعا، پايتخت يمن بمباران کرد.
از سوي ديگر، "فرحان حق،" معاون سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد از سرگيري اقدامات نظامي در يمن ممکن است برگزاري نشستي بين المللي را از سوي سازمان ملل براي حل بحران اين کشور با مشکل مواجه کند.
وي اعلام کرد بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل قصد دارد در آينده اي نزديک نشستي برگزار کرده و از تمامي طرفهاي درگير در بحران يمن بدون هيچ پيش شرطي دعوت به عمل آورد. اما مشکل اين است که جنگ در اين کشور بار ديگر از سر گرفته شده است.
وي گفت: بان کي مون از اين مسأله متأسف است که با وجود درخواست هاي مکرر سازمان ملل، آتش بس انسان دوستانه تمديد نشد. بان کي مون چندين بار از تمامي طرفها خواست شرايطي مناسب براي آتش بس دائم بوجود آورند.
فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن روز يکشنبه در نشست موسوم به "نجات يمن" خواستار تمديد آتش بس در اين کشور شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها