پیشنهادی که در سه مزایده قبلی عملی نشد چون این شرکت ها حاضر نبودند در مزایده شرکت کنند و دنبال واگذاری بدون تشریفات این تیم ها به خود بودند. دو شرکت خودروساز ملی اما سرانجام برای مزایده چهارم پا پیش گذاشته اند. ایران خودرو که مدیری کاملا استقلالی دارد ، حالا تنها خریدار آبی هاست و به نظر می رسد به سادگی مالک استقلال شود. در سوی دیگر این مزایده هم سایپا به رقابت شرکت های خصوصی چون بهنام پیشرو و استیل اذین ایرانیان رفت. هدایتی که تقریبا می داند به سختی می تواند به پرسپولیس برسد و بعد از رد اهلیتش در مزایده پرسپولیس ، خود را مالک واقعی تیم دانست . این حضور رسانه ای هدایتی سیاستی از سوی او برای ماندن در میدان بود. او که به نظر می رسد از این شرایط خیلی هم ناراضی نیست ، همچنان می تواند با هزینه های جزئی چون خرید بلیت های بازی های پرسپولیس ، حسابی روی بورس باشد!
دولت که باید این تیم ها را واگذار می کرد بعد از بررسی همه حالات ممکن ، سرانجام نتیجه گرفت با فرضیه واگذاری این تیم ها به خودروساز های ملی موافقت کند و حالا احتمالا منتقدانش می گویند دولت تیمهایش را به خودش فروخته است.