کد خبر: ۳۱۶۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۱ دی ۱۳۹۰
به منظور محافظت از عفت عمومی جامعه؛
بر اساس قانون جدید اداره سانسور چین، فیلمنامه‌هایی که افتخارات ملی را خدشه‌دار کرده یا خرافات و تنفر نژادی را تبلیغ کنند، مجوز ساخت نمی‌گیرند. اکران عمومی فیلم‌های مدافع استعمال مواد مخدر، قماربازی، ترویج خشونت و عریان‌گرایی نیز ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری فارس، مسئولان رسمی چین قوانین سخت‌تر سانسور را به سینمای این کشور اعمال می‌کنند و فیلم‌سازان محلی می‌گویند نگران آن هستند که این مسئله باعث خلق مشکلاتی برای ادامه کار هنری‌شان شود.
مسئولان هنری در پرجمعیت‌ترین کشور آسیا می‌گویند دستورالعمل جدید آنها به نفع کل صنعت سینمای کشور و تماشاگران محصولات سینمایی است.
به همین دلیل، آنها بر این عقیده‌اند محدودیت‌های جدید مشکلی برای فیلمسازان چینی به وجود نخواهد آورد و توانایی‌های آنان را محدود نخواهد کرد.
براساس قانون جدید، فیلمنامه‌هایی که افتخارات ملی چین را مورد خدشه قرار دهد یا به «تبلیغ خرافات و تنفر نژادی» بپردازند، اجازه ساخت نخواهند گرفت.
در عین حال، فیلم‌هایی که مدافع استعمال مواد مخدر، قماربازی، ترویج خشونت و عریان‌گرایی باشند نیز امکان نمایش عمومی نخواهند داشت.
مسئولان اداره سانسور چین می‌گویند آنچه در طرح جدید آمده، همه جزو مضوعاتی هستند که ضد منافع عمومی ملت عمل می‌کنند و به همین دلیل، باید ممنوع اعلام شوند.
به نوشته رسانه‌های گروهی، هدف از اجرای این طرح محافظت از عفت عمومی جامعه و سلامت روحی و روانی آن است.
برخی از منتقدان سینمایی می‌گویند در طرح اداره سانسور چین نکته تازه‌ای وجود ندارد و تکرار همان محدودیت‌هایی است که تا قبل از این هم در رابطه با محصولات سینمایی اعمال می‌شده است.
اما گروهی از فیلمسازان چینی نگران آن هسند که به بهانه اجرای این طرح، آنها با سانسور همه جانبه در کار ساخت فیلم‌های خود روبرو شدند.
این طرح در زمانی اعلام می‌شود که بازار فیلم چین به سوی یک شکوفایی ویژه می‌رود و فیلم‌های سینمایی با استقبال بالای تماشاگران روبرو می‌شوند.
به گفته تحلیل‌گران اقتصادی سینما فروش محصولات سینمایی در 11 ماه اول سال 2011، یک میلیارد و 890 میلیون دلار بوده که یک رکورد برای سینماهای این کشور آسیایی  است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها