کد خبر: ۳۱۵۳۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم/ رئيس سازمان بسيج دانشجويي با بيان اينکه رئيس دانشگاه آزاد را به مناظره در جمع حقوقدانان دعوت مي‌کنم گفت: مسئولين دانشگاه آزاد در يک شارلاتاليسم رسانه‌اي گفتند که بسيج دانشجويي به دنبال امتياز فراقانوني است.

محمد وحيد حيدري رئيس سازمان بسيج دانشجويي در نشست خبري در خصوص مصوبه اخير دانشگاه آزاد نسبت به فعاليت بسيج دانشجويي در دانشگاه‌ها با بيان اينکه مباحثي اخيراً در دانشگاه آزاد نُقل محافل شده که حاکي از آن است که کساني مي‌خواهند ناراحتي خود را از تفکر بسيجي در قالب نا واقعي بروز دهند.
وي در مورد واکنش بسيج دانشجويي نسبت به رفتار اخير دانشگاه آزاد تصريح کرد: مراجعه به مراجع قانوني به راحتي کار را شفاف مي‌کند بنابراين اميدواريم که روشنگري مناسبي در خصوص مباحث اتفاق افتاده اين روزها صورت گيرد.

وحيد حيدري تشريح کرد: دانشگاه آزاد روز 16 آذر که روز تکريم دانشجو و اهميت دادن به تشکل‌هاي دانشجويي متأسفانه بخش‌نامه‌اي صادر کرده‌اند در خصوص تشکل‌هاي دانشجويي که بندهاي اين بخش‌نامه مغايرت صريح با قوانين مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي دارد که اين بخش‌نامه به همه بخش‌هاي دانشگاه آزاد ابلاغ شده است.
رئيس سازمان بسيج دانشجويي در همين راستا با تأکيد بر اينکه بسيج دانشجويي اسناد بالادستي را مبناي فعاليت خودش در دانشگاه قرار داده است اظهار داشت: اولين سند بالادستي فعاليت بسيج دانشچويي در دانشگاه‌ها فرمان دو صفحه امام راحل در خصوص تشکيل بسيج دانشجويي و طلبه در تاريخ 2.9.67 مي‌باشد که اين اصلي‌ترين سند بالادستي بسيج دانشجويي براي فعاليت در دانشگاه‌ها به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به ديدارهاي و پيام‌هاي خصوصي رهبر معظم انقلاب با بسيج دانشجويي به غير از ديدارهايي که ايشان با ساير تشکل‌هاي دانشجويي داشته‌اند يادآور شد: دومين سند بالادستي ما تأييدات و ديدارهاي رهبري با دانشجويان بسيجي است که در اين مورد بايد بگويم حضرت آقا 14 ديدار و پيام خصوصي با بسيج دانشجويي داشتند که اين ديدارها به غير از ديدارهاي ايشان با ساير تشکل‌هاي دانشجويي بوده است و ايشان رسالت‌هاي حضرت امام را در اين زمينه تبيين کردند.
وحيد حيدري سومين سند بالادستي فعاليت بسيج دانشجويي در دانشگاه‌ها را قانون توسعه و تقويت بسيج داشنجويي در سطح دانشگاه‌ها که مصوبه مجلس شوراي اسلامي است بر شمرد و در اين زمينه افزود: در اين قانون مصوب شده آيين‌نامه اجرايي آن تنظيم شود و بر همين سند چهارمين سند ما آيين نامه اجرايي اين قانون است که در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است.
وي در ادامه گفت: پنجمين سند نيز اصلاحيه همان آيين نامه است که آن نيز به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 88 رسيده است و شوراي عالي انقلاب فرهنگي آيين نامه ديگري براي فعاليت ساير بخش‌هاي دانشجويي دارد.
رئيس سازمان بسيج دانشجويي با بيان اينکه بسيج دانشجويي به هيچ عنوان از مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در طول سال‌هاي فعاليتش در دانشگاه‌ها تخطي نکرده است خاطرنشان کرد: اين تشکل از اين به بعد هم مصمم به رعايت قانون مي‌باشد.
وي خواسته بسيج دانشجويي در مواجهه با مصوبه اخير دانشگاه آزاد را صرفاً رعايت قانون اعلام کرد و گفت: بسيج دانشجويي به هيچ عنوان به دنبال اخذ امتيازات فراقانوني نيست بنابراين جفا است که مسئولين دانشگاه آزاد در يک شارلاتاليسم رسانه‌اي اعلام مي‌کنند که بسيج دانشجويي به دنبال دريافت امتيازات فراقانوني است.
وحيد حيدري همچنين با بيان اينکه ما مکرراً پس از صدور بخشنامه دانشگاه آزاد مکاتباتي در اين خصوص داشته‌ايم و از آنها خواستيم تا بخش‌نامه مذکور اصلاح شود، ادامه داد: ما درخواست کرديم که اين داستان به شکل قانوني انجام شود اما چون بعد از پنج ماه مکاتبات و درخواست‌هاي مکرر نتيجه نگرفتيم مجبور به شکايت براي احقاق حقمان شديم.
وي در همين راستا تأکيد کرد: ما تا قبل از بخش‌نامه دانشگاه ازاد هيچ مشکلي در دانشگاه آزاد نداشتيم و در واقع مشي و سياست ما تعامل در سطح دانشگاه‌ها و با رؤساي دانشگاه‌ها بوده است اما از روزي که اين بخشنامه غير قانوني صادر شده اشکالات زيادي ايجاد کرده است حال نمي‌دانم که ايجاد يک بخشنامه غير قانون در دانشگاه آزاد مطلوب چه کساني است؟
رئيس سازمان بسيج دانشجويي دربخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه نمي‌خواهم بگويم صدور اين بخشنامه غير قانوني به خاطر مخالفت با بسيج است چرا که برخي از مسئولين دانشگاه آزاد خود را بسيجي اعلام مي‌کنند گفت: نمي‌دانم فرار از يک حرف منطقي و عبور از قانون چه معنايي دارد؟ چرا که مطالبه ما اين بوده که قانون فصل الخطاب قرار گيرد بنابراين متوجه نمي‌شوم فرار از قانون چه معنايي دارد؟

وي با بيان اينکه بسيج دانشجويي همواره به دنبال اين بوده که با تعامل کارها را پيش ببرد ابراز تأسف کرد اما دانشگاه آزاد پيش دستانه در سالي که انتهاي آن به انتخابات منجر مي‌شود سياسي کاري را آغاز کرده؛ و برخي بر اين باورند که آنها مي‌خواهند در آستانه انتخابات که ما به دنبال بصيرت‌افزايي هستيم بسيج دانشجويي را محدود کنند اما هيچ چيز مانع از بصيرت‌افزايي بسيج دانشجويي نخواهد شد.
وي در همين راستا اعلام کرد هيچ کس نمي‌ٱواند مانع از روشنگري و بصيرت افزايي بسيج دانشجويي در دانشگاه‌ها شود.
وحيد حيدري در ادامه با اشاره به اينکه بعد از نتيجه نگرفتن از مسئولين دانشگاه آزاد با توجه به مکاتبات انجام شده مجبور به رسيدگي تقاضايمان از مراجع قضايي شديم افزود: موضوع را تا احقاق حق قانوني بسيج دانشجويي پيگيري خواهيم کرد.

وي همچنين اظهار تعجب کرد: در اين مدت حتي هيئت نظارت بر تشکل‌هاي دانشگاه آزاد که رياست آن را رئيس اين دانشگاه بر عهده دارد، جلسه‌اي براي بررسي و حل و فصل اين مسئله تشکيل نداده است.
رئيس سازمان بسيج دانشجويي با اعلام اينکه به منظور اثبات حقانيت خاص و قاننوني بسيج دانشجويي آقاي دکتر ميرزاده رادر مقابل جمعي از حقوقدانان دعوت به مناظره مي‌کنم متذکر شد: اگر ايشان درديدگاه‌هايشان ترديد ندارند بايد اين مناظره را بپذيرند و اگر رياست دانشگاه آزاد مناظره را نپذيرند به اين معني است که در ديدگاه‌هايشان دچار ترديد هستند.
وحيد حيدري در بخش پاياني سخنانش به عملکرد رسانه‌هاي وابسته به دانشگاه آزاد در اعمال بخش‌نامه اخير دانشگاه آزاد نسبتبه بسيج دانشجويي اشاره کرد و گفت: رسانه‌هاي وابسته به دانشگاه ازاد مکرر بر طبل اين اختلاف مي‌کوبند واز چهره‌هاي مختلفي براي اين امر سوء استفاده مي‌کنند مثلاً اينکه شخصي که وجهه قانوني ندارد و وابستگي‌اش به دانشگاه آزاد و جريان کارگزار و اصلاح طلب روشن است از وي اظهار نظر مي‌گيرند که اين خود مشخصاست که فضاسازي‌هاي ايجاد شده منطقي و حقوقي نيست بنابراين از اين رسانه‌ها مي‌خواهيم تا از اخلاق رسانه‌اي دوري نکنند.
وي در واکنش به اظهارات برخي مسئولين دانشگاه آزاد که گفته بودند اعتراضات بسيج دانشجويي صرفاً رسانه‌اي بوده تأکيد کرد: اين حرف‌ها صرفاً بهانه‌جويي و براي رفع اين بهانه‌جويي‌ها ما نامه‌هايمان را منتشر خواهيم کرد بنابراين به مسئولين دانشگاه آزاد توصيه مي‌کنم که انصاف را رعايت کنند و اگر قانون را بر نمي‌تابند لا اقل انصاف را مد نظر قرار بدهند و در نظر داشته باشند که دانشجويان و دانشگاهيان رفتارهاي سياسي را به خوبي متوجه مي‌شوند.

رئيس سازمان بسيج دانشجويي همچنين تأکيد کرد: به هيچ عنوان از احقاق حق بسيج دانشجويي کوتاه نخواهيم کرد.
وحيد حيدري در پايان با بيان اينکه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد از مصوبات خودش دفاع کند متذکر شد اگر قرار باشد فتح بابي در تفسيرهاي شخصي نسبت به مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گيرد سنگ رو سنگ بند نمي‌شود بر اين اساس آقاي رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي از مصوبات اين شورا دفاع کند چرا که عينک جناحي و حزبي به قانون و تفسير شخصي قانون به نفع هيچکس نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها