کد خبر: ۳۱۵۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب به مناسبت اربعین شهادت شهید حسن تهرانی مقدم، مستند صوتی 'ولكن‌الله رمی' را منتشر كرد.
ایرنا، این مستند صوتی به بررسی ویژگی‌ها و خاطراتی از شهید تهرانی مقدم از زبان برادر و مادر شهید می‌پردازد و همچنین بخش‌هایی از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهید را روایت می‌كند.

سرلشكر شهید حسن تهرانی مقدم و جمع دیگری از اعضای سازمان جهاد خودكفایی سپاه، 21 آبان‌ماه جاری در حادثه‌ای در یكی از مراكز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

این برنامه صوتی 9 دقیقه‌ای شامل بیانات رهبرمعظم انقلاب و سخنانی از برادر و مادر شهید تهرانی مقدم است و با بخش‌هایی از یك سرود لبنانی به پایان می‌رسد.

نام این مستند نیز از آیه‌ شریفه‌ 'فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَي وَلِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلاء حَسَنًا إِنَّ اللّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ' برگرفته شده است.

در ترجمه آیه 17 سوره انفال می خوانیم: 'و شما آنان را نكشتید بلكه خدا آنان را كشت و چون [ریگ به سوي آنان] افكندي تو نیفكندي بلكه خدا افكند [آري خدا چنین كرد تا كافران را مغلوب كند] و بدینوسیله مومنان را به آزمایشي نیكو بیازماید. قطعا خدا شنواي دانا است.'

ترجمه سرود لبنانی پایان بخش این مستند از این قرار است:

زمین، گواه ما در این عصر است

و فریاد ما بلند می‌شود

اگر شعله‌های خورشید تركش شوند

قدرت اراده و عزم ما می‌شوند

برای اینكه مسیر دنیا را عوض كنیم

و وقتی می‌دویم زمین زیر و رو شود

همانا شما بشارت پیروزی قاطع هستید

شاهد باشید ای ملت! عزت برای ماست

این مستند در نشانی اینترنتی http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=18283 قابل دسترسی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها