کد خبر: ۳۱۵۰۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خبرآنلاين/ ماجد غماس رئيس دفتر مجلس اعلاي اسلامي عراق مي گويد عوامل مادي در جذب نيروهاي داعش بسيار موثر بوده است

ماجد غماس در خصوص وضعيت پرداختي هاي داعش به نيروهايش مي گويد: «البته طبيعي است که نمي توان عدد دقيقي در اين رابطه گفت و اطلاع موثقي از آن در دست نيست. اما آنچه منتشر و شايع شده حاکي از اين است اين گروه براي نيروهاي عراقي خود ماهانه ۷۰۰ دلار و براي اعضاي غير عراقي اش ۱۲۰۰ دلار پرداخت مي کند.»
اين سياستمدار عراقي همچنين با اشاره به تاثيرگذاري عوامل اقتصادي در جذب نيروي داعش مي افزايد: «با توجه به اوضاع بحراني اقتصادي در جهان عرب طبيعي است که اين مبالغ براي شهروندان کشورهاي مختلف عربي به ويژه آنها که مشکلات اقتصادي جدي تري دارند، جذاب است. به ويژه که اين گروه از خانواده مبارزان خود هم حمايت مي کند و ساپورت هاي مالي از آنها ادامه دارد.»
مسئول سياسي جريان حکيم در تهران در خصوص شيوه هاي عضو گيري داعش مي گويد: «جريان هاي تکفيري و القاعده و داعش در مساجد و خانه هاي تيمي خود در نقاط مختلف جهان عرب و جهان روند عضوگيري خود را پي مي گيرند. آنها با سوار شدن بر باورهاي انديشه اي و همچنين وسوسه مالي مي توانند افراد مختلف را جذب نمايند. ما حتي شنيده ايم در ليبي اهالي چندين روستا به طور کامل براي به عراق آمده اند و به داعش پيوسته اند»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
خیلی خوبه هم تفریح هست هم صیاحت فرم ثبت نامش و استخدامش کجاست؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها