کد خبر: ۳۱۴۹۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
يكي از قديمي ترين ماسك هايي كه مردمان سرزمين هاي مختلف براي جوان سازي پوست صورت استفاده مي كردند، ماسك گل رس بود.
دكتر شهرزاد محمديان، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از مشكلاتي كه افراد با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند لاغري صورت است در طب مدرن با تزريق ژل و بوتاكس مي‌توان صورت را زيبا ساخت. قبل از امتحان اين روش‌ها سعي كنيد از نسخه‌هاي طبيعي استفاده كنيد. 
 
وي افزود: يكي از قديمي ترين ماسك‌هايي كه مردمان سرزمين‌هايي چون هند، مصر و چين براي جوان سازي پوست صورت استفاده مي‌كردند، ماسك گل رس بود.
 
دكتر محمديان تصريح كرد: در طب سنتي ما نيز نسخه‌هايي متفاوت از گل رس وجود دارد. اكثر اين گونه نسخه‌ها جنبه‌ درماني دارند. 
 
وي در رابطه با مواد تشكيل دهنده ماسك گل رس گفت: ماسك گل رس از خاك الك شده و نرم شده و گلاب خالص و طبيعي تشكيل شده است. اگر فردي داراي پوست حساس و نازك باشد با گذاشتن اين ماسك بر روي صورت، باعث تقويت عضلات صورت خود مي‌شود.
 
دكتر محمديان همچنين خاطر نشان كرد: اين ماسك شل شدگي و افتادگي‌هاي پوست را نيز از بين مي‌برد كه در نتيجه صورت پرتر به نظر مي‌رسد. 
 
وي در انتها توصيه كرد: اگر مي‌خواهيد اين ماسك را خودتان تهيه كنيد بهتر است يك قاشق غذا خوري گل رس نرم شده را به همراه يك قاشق مرباخوري تركيب كنيد سپس آن را به صورت خميري درست كنيد. اين ماسك را به مدت 15 دقيقه روي صورت خود بگذاريد و سپس آن را با آب خنك بشوييد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها