کد خبر: ۳۱۴۹۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
رسانه ها از سقوط يك فروند جنگنده «اف 16» ارتش مغرب در يمن خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، اين جنگنده روز يكشنبه در عمليات موسوم به ائتلاف عربي به سركردگي عربستان سعودي در تجاوز به يمن شركت داشته است.خبرگزاري مغرب به نقل از بيانيه نيروهاي مسلح اين كشور، سقوط اين هواپيما را تائيد كرده است.خلبان يك فروند جنگنده ديگر كه در اين عمليات شركت داشته گفته است، مطمئن نيست كه خلبان هواپيماي آسيب ديده توانسته باشد از هواپيما به بيرون بپرد.

سقوط يك فروند جنگنده اف 16مغرب در يمن

رسانه ها قبلا نيز از سرنگوني تعدادي هواپيماي متجاوز به ويژه هواپيماهاي سعودي خبرداده بودند.عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين كشور عربي منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي يمن را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابيون يمني كه امنيت شهرهاي آن كشور را تامين مي كنند، جلوگيري كند.

بيش از 6 هفته است كه مردم يمن در آتش نفرت آل سعود مي سوزند و بر پايه آمارهاي رسمي سازمان ملل متحد، در پي حملات ائتلاف سعودي به يمن تاكنون يك هزار و 400 تن كشته و بيش از 6 هزار تن زخمي شده اند. هر چند آمارهاي غيررسمي شمار كشته ها و زخمي ها را بسيار بيشتر از اين برآورد مي كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها