کد خبر: ۳۱۴۹۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
در نشست نقد و بررسی فیلم «اسب حیوان نجیبی است» عنوان شد
کارگردان «اسب حیوان نجیبی است» با بیان اینکه علاقه‌مند است در فیلم‌هایش پرت و پلاگویی داشته باشد، گفت: با بسیاری از فیلمنامه‌های من مخالفت می‌شود یا در مقابل فیلم‌هایم جبهه گرفته می‌شود اما باز هم به فعالیتم ادامه می‌دهم و تصمیم گرفتم به مبارزه‌ام در سینما ادامه دهم نه در تئاتر.
به گزارش خبرنگار سینمایی باشگاه خبری فارس «توانا»، نشست نقد و بررسی فیلم «اسب حیوان نجیبی است» در هفدهمین سلسله‌ نشست‌های فرهنگسرای رسانه با حضور عبدالرضا کاهانی کارگردان،‌ حبیب رضایی بازیگر، باران کوثری بازیگر، مهرزاد دانش منتقد و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

*علاقه‌مندم در فیلم‌هایم پرت و پلاگویی داشته باشم

عبدالرضا کاهانی گفت: بعداز یکسال از اتمام این فیلم این اولین نشستی است که برای آن برگزار می‌شود. رسیدن فیلمنامه به اجرا برای من بسیار مهم است و باید آهسته پیش رفت تا در زمان اجرا کم کم به آن اضافه شود.
کاهانی گفت:‌ علاقه‌مندم در فیلم‌هایم پرت و پلاگویی داشته باشم و نباید آدم‌ها و شخصیت‌ها به درستی جواب یکدیگر را بدهند. البته باید در عین بی‌انضباطی نظم نیز وجود داشته باشد که داستان به هم ربط پیدا کند.
کارگردان فیلم «هیچ» درباره ساختار فیلم‌هایش گفت: از فیلم «هیچ» به این طرف سینمای مورد علاقه خود را پیدا کردم و سینمای من فیلم‌هایی است که بتواند فضاسازی بلاتکلیفی و سرگردانی را در آن نشان دهد.
کاهانی درباره بداهه‌گویی گفت:‌ تا قبل از اینکه بازیگران جلوی دوربین بروند اجازه داشتند هر نوع بداهه‌ای را به کارشان اضافه کنند و به من نیز بگویند بر روی آن فکر کرده و در آخر نتیجه‌ای به همراه داشته باشد اما به محض رفتن جلوی دوربین همه می‌دانستند باید به فیلمنامه و حرف‌های زده شده پایبند باشند.
کارگردان فیلم «بیست» درباره شخصیت نسترن که باران کوثری آن را ایفا می‌کند، گفت: اگر نسترن نبود خیلی از شخصیت‌ها شناخته نمی‌شد زیرا او سوال می‌کند و می‌پرسد و با کنجکاوی‌هایش به ریشه‌های شخصیت‌های دیگر پی می‌برد.
کاهانی درباره محدودیت در سینما گفت: فیلم‌های من به نوعی حرف‌های موجود در سطح جامعه را می‌زند به همین دلیل فحش و ناسزا در آن وجود دارد که اگر محدودیت نبود و فضایی بهتری بر سینما حکمفرما بود من بهتر می‌توانستم حرف بزنم و بهتر با این آدم‌های بی‌هدف همراه شوم.
وی در ادامه درباره فیلمبرداری محمدرضا سکوت گفت‌:‌ فیلمبرداری او بسیار خوب است و او با توجه به سختی کار در شب بسیار خوب توانست فیلمبرداری کند. به طوری که مخاطبان با فیلمبرداری در شب ارتباط برقرار کنند و من به کسی احتیاج داشتم که بتواند در عین فیلمبردار بودن با بازیگران نیز به خوبی رابطه برقرار کند.
کارگردان فیلم «اسب حیوان نجیبی است» اظهار داشت:‌ این فیلم بهانه خوبی است برای دور هم جمع شدن زیرا دور هم جمع شدن چیزی است که ما فراموش کرده‌ایم و یکی از تم‌های مورد علاقه من این است که شخصیت‌ها و آدم‌ها را دور هم جمع کنم.
کاهانی درباره مقابله با فیلم‌هایش در سینمای ایران گفت: با بسیاری از فیلمنامه‌های من مخالفت می‌شود و یا در مقابل فیلم‌هایم جبهه گرفته می‌شود اما من باز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهم کما اینکه خیلی از قانون‌ها در ایران بعد از فیلم‌های من گذاشته می‌شود، مانند نرفتن فیلم‌ها به جشنواره‌های خارجی و غیره.
وی در ادامه افزود:‌ بعد از مخالفت با فیلمنامه‌هایم تصمیم گرفتم به سراغ تئاتر بروم اما در تئاتر نیز با نمایشنامه‌ام مخالفت شد به همین دلیل تصمیم گرفتم حالا که قرار است مبارزه کنم به مبارزه‌ام در سینما ادامه دهم نه در تئاتر.
کاهانی افزود: بعد از این تصمیمم با آقای سجادپور تماس گرفتم و به ایشان اعلام کردم که شما فیلمنامه‌های مرا تصویب نکنید اما من هم باز فیلمنامه می‌آورم تا ببینم چه کسی پیروز می‌شود.

*برایم کلیشه‌ای نبودن نقش مهم نیست

به گزارش فارس، در ادامه این نشست حبیب رضایی گفت: حضور در فیلم‌های عبدالرضا کاهانی برای من شانس بزرگی بود زیرا می‌دانم بازیگران برای ایشان بسیار مهم هستند و با وسواس بازیگران را انتخاب می‌کند و البته انتخاب‌های جذاب و غیرکلیشه‌ای دارد.
رضایی درباره نقش خود گفت: برای نقش من کلیشه‌ای نبودن مهم نبود بلکه ایفای این نقش مهمتر است البته قرار گرفتن در یک مجموعه از بازیگران که هر یک بسیار قوی هستند، بسیار سخت است.
وی درباره ایفای قسمت‌های از نقش خود که باید به ایفای نقش مستی بپردازد، گفت: عنوان مستی در سینمایی ما کار سختی است چه برسد به ایفای نقش آن، با صحبت‌های که با آقای کاهانی داشتم به نتایج خوبی درباره این نقش رسیدم که باید با چه قالبی به ایفای آن بپردازم، به همین دلیل با همان قالب به جلو آمدم.
بازیگر فیلم «اسب حیوان نجیبی» است درباره معیار و مقیاس در بازیگری گفت:‌ رسیدن به مقیاس و معیار برای ایفای یک نقش، بسیار سخت است زیرا هیچ اندازه‌ و هیچ معیاری وجود ندارد و تنها باید با صحبت‌ کردن با کارگردان به معیاری مشخص برسیم که با حداقل بازی بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد.
رضایی درباره نقش «نسترن» یا همان باران کوثری گفت: نسترن یکی از اتفاق‌های مهم فیلم است، زیرا زمانی خوشحال است و زمانی ناراحت است و اوست که محور شخصیت‌های داستان این فیلم  است.
وی درباره استفاده از کلمات عامیانه یا فحش در طول فیلم گفت: در جامعه ما همه از کلمات عامیانه استفاده می‌کنند و اگر بخواهیم تظاهر به این کنیم که چنین چیزی وجود ندارد ریا کرده‌ایم و فیلم‌های عبدالرضا کاهانی به دلیل استفاده از این کلمات به دور از ریا است و نمایشگر جامعه است.

*قانونی برای سانسور وجود ندارد

در ادامه این نشست باران کوثری گفت: پشت صحنه این فیلم با توجه به شخصیت عبدالرضا کاهانی بسیار ساده و روان است زیرا او، کارگردان با هویتی است که اگر نام او را از روی فیلم‌هایش برداریم باز هم متوجه می‌شویم که این فیلم ساخته عبدالرضا کاهانی است.
بازیگر «روز سوم» گفت: نسترن تنها زن همراه فیلم است که با شخصیت‌ها در قصه وجود دارد، نسترن باید رابط بین شخصیت‌های مرد این داستان باشد که کاری سخت اما شیرین بود.
کوثری در ادامه درباره شخصیت نسترن گفت: از اول نیز قرار بود شخصیت نسترن دوگانه باشد و دروغ بگوید و این دوگانگی در رفتار و حرف‌های او با نمایش پر‌حرفی‌هایش نمایش داده شود.
بازیگر فیلم «خون‌بازی» در انتها درباره سانسور در سینمای ایران گفت: متاسفانه سانسور تا سرحد مرگ وجود دارد اما قانونی به نام سانسور وجود ندارد زیرا هیچ برگه‌ای نیست که بتوان براساس آن فیلم ساخت.
در ادامه رئیس فرهنگسرا با اهدای لوح‌هایی از مهمانان تقدیر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها