کد خبر: ۳۱۴۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
نشست ضد ایرانی11 کشور غربی و عربی در رم ایتالیا بدون دستیابی به تصمیم عملیاتی مشترک و با توافق برای افزایش فشار به ایران پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز منابع آگاه وزارت خارجه ایتالیا اعلام کردند دیپلمات های آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر در نشست روز سه شنبه رم بر سر افزایش فشار بر ایران توافق کردند.
با این حال هیچ تصمیمی در این نشست علیه ایران اتخاذ نشده است. پیش تر نیز تحلیلگران نسبت به اتخاذ هرگونه تصمیم عملی علیه ایران در این نشست ابراز تردید کرده بودند.
بر اساس این گزارش نمایندگان ۷ کشور صنعتی به همراه استرالیا، کره جنوبی، عربستان و امارات در قالب گروهی موسوم به گروه ضد ایرانی کشورهای همفکر در این نشست حضور داشتند.
 یک دیپلمات آگاه به رویترز گفت شرکت کنندگان دوباره بر لزوم اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط ایران تاکید کردند و از این کشور خواستند تقاضاها برای رفع ابهام از برنامه اتمی خود را به صورت فوری اجرایی کند.
 حاضران در این نشست عزم جدی خود را برای ادامه همکاری برای تشدید فشار بر ایران جهت از سرگیری مذاکرات اعلام کردند.
گفته می شود عربستان در این نشست قول افزایش تولید نفت خود را داده است تا در صورت تحریم نفت ایران شکاف به وجود آمده در بازار جبران شود و قیمت نفت به شدت افزایش پیدا نکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها