کد خبر: ۳۱۴۸۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که موانع پیشین در راه استقلال کردستان برداشته شده و اقلیم کردستان تلاش خواهد کرد تا ارتشی را براساس استانداردهای جهانی تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ، شبکه خبری سومریه نیوز گزارش کرد : مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با اتباع کرد در ایالت ویرجینای آمریکا گفت: موانع پیشین بر سر راه استقلال کردستان از بین رفته و تنها موانع بسیار کوچکی باقی مانده است.

وی افزود: این حق طبیعی ما است که کشوری داشته باشیم. این حق مردم است که سرنوشت خود را تعیین کنند و باید همه پرسی درمناطق خارج از کنترل اقلیم کردستان برگزار شود.

بارزانی گفت: اقلیم کردستان تلاش می‌کند ارتش را براساس استانداردهای جهانی تشکیل دهد و گام‌های لازم برای این امر نیز اتخاذ شده است.

وی عنوان داشت: اقلیم کردستان تمامی راه‌کارها را برای ریشه‌کن کردن داعش اتخاذ خواهد کرد و پیشمرگ‌ها تاکنون 11 هزار فرد مسلح از داعش را ظرف دوره اخیر به هلاکت رسانده‌اند.

وی نقش نیروهای پیشمرگ را در بیرون راندن تروریست‌های داعش ستود و گفت که مناطق کردستان که خارج از اداره اقلیم است در حال حاضر دست پیشمرگ‌هاست.

بارزانی درباره درخواست‌اش از آمریکا برای مسلح کردن کردها گفت: امیدواریم که سلاح‌ها مستقیما به دست ما برسد و ما این مساله را به اطلاع مقامات آمریکایی رساندیم و من نسبت به وعده‌هایی که به ما برای رساندن سلاح به دست پیشمرگ ها داده‌اند مطمئن هستم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها