کد خبر: ۳۱۴۷۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
یکی از نامزدهای احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات 2016 رییس جمهور سابق و برادرش را یکی از اصلی ترین مشاوران خود در حوزه سیاست خارجی به ویژه خاورمیانه خوانده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ،سی ان ان نوشت : جب بوش این اظهارات را در یک مهمانی خصوصی در منطقه منهتن نیویورک بیان کرده است و شرکت کنندگان در این مراسم آن را برای سی ان ان بازگو کرده اند.

این اظهارات باعث حیرت برخی از افراد حاضر در میهمانی شده زیرا به نظر می رسید جب بوش به عنوان یکی از نامزدهای اصلی حزب جمهوری خواه خود را از سیاست های جنجالی برادرش به ویژه در مورد سیاست خارجی دور نگاه دارد. سیاست خارجی جرج بوش با در نظر گرفتن حمله و اشغال 2 کشور افغانستان و عراق همواره به یکی از نکات کانونی انتقادات مردمی و جهانی علیه آمریکا تبدیل شده است.

جب بوش پیشتر در یک سخنرانی برای کارکنان امنیت ملی آمریکا در ماه فوریه گفته بود که «من مرد خودم هستم» و تاکید کرده بود که سیاست های خود را به ویژه در حوزه سیاست خارجی در صورت نامزد شدن پی خواهد گرفت.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که جب بوش، برادر بزرگتر و رییس جمهور سابق آمریکا را تنها مشاور خود درباره رژیم اسرائیل معرفی کرده اما چهار منبع حاضر در این میهمانی به سی ان ان گفته اند که وی برادرش را مشاور خود در امور خاورمیانه خوانده است.

به گفته یکی از منابع، جب بوش گفته است: چیزی که نیاز است بدانید این است که من به حرف چه کسی در زمانی که نیاز به مشاوره درباره خاورمیانه داشته باشم گوش می دهم، آن فرد جرج دابلیو. بوش است.

تیم میلر سخنگوی جب بوش در بیانیه ای خطاب به سی ان ان اعلام کرده است: فرماندار بوش، عمیقا برای خدماتی که برادرش به کشور انجام داده احترام قائل است. وی در پاسخ به سوالی درباره جیمز بیکر و اسرائیل، تاکید کرد به برادرش گوش می کند که حمایت بی باکانه ای از متحد آمریکا در منطقه و هماهنگ با تعهد این کشور به ایستادگی در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات بزرگی که امنیت دو طرف را تهدید می کند، داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها