کد خبر: ۳۱۴۴۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، آمريکا ادعا کرده همراه با متحدانش در خليج فارس براي مقابله با "اقدامات ايران در جهت بي‌ثباتي منطقه" تدابير امنيتي جديدي مي‌انديشد.

به گزارش انتخاب و به نقل از بي بي سي، غرب اميدوار است که تا پايان ژوئن (نهم تيرماه) با ايران در مورد برنامه هسته‌اي‌اش به توافق برسد. اين موضوعي است که متحدان عرب آمريکا را نگران کرده است.

ايالات متحده براي جلب اطمينان آنها، سران کشورهاي عربي را به واشنگتن دعوت کرده است.

باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا چهارشنبه هفته آينده با ملک سلمان، پادشاه عربستان در کاخ سفيد ديدار خواهد کرد.

سخنگوي کاخ سفيد گفته است اين ديدار در آستانه نشست مشترک آمريکا و رهبران شش کشور عربي شوراي همکاري خليج فارس صورت خواهد گرفت.

به گفته اريک شولتز هدف از ديدار اوباما و ملک سلمان، گفتگو و مشورت درباره موضوعات مختلف منطقه‌اي و رابطه دو جانبه آمريکا و عربستان خواهد بود.

جان کري وزير خارجه آمريکا هم گفته است اين کشور و متحدانش در حوزه خليج فارس قصد دارند طي نشست هفته آينده تدابير تازه‌اي براي مقابله با "اقدام‌هاي ايران در جهت بي‌ثباتي منطقه" در پيش بگيرند.

پيش از نشست هفته آينده جان کري در پاريس ميزبان همتاهاي عرب خود بوده‌ است.

وزير امور خارجه آمريکا بعد از مراسم هفتادمين سالگرد پايان جنگ جهاني دوم در پاريس با وزراي خارجه کشورهاي عربستان، کويت، امارات متحده عربي، قطر، عمان و بحرين و همچنين رئيس شوراي همکاري خليج فارس ديدار کرده است.

خبرگزاري رويترز به نقل از مقامات آمريکايي که نام‌شان ذکر نشده، گفته است اين اجلاس براي ايجاد يک سيستم دفاعي منطقه‌اي تازه در برابر "خطر ايران" تشکيل مي‌شود و ممکن است شامل تعهدات بيشتر امنيتي آمريکا به کشورهاي منطقه، فروش تسليحات تازه و مانورهاي نظامي مشترک بيشتر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها