کد خبر: ۳۱۴۲۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ناشری که طی سال‌های گذشته با وساطت مشاوران رئیس‌جمهور و نامه به وزیر ارشاد قصد حضور در نمایشگاه کتاب را داشت امسال با دور زدن شرایط حضور در نمایشگاه حاضر است. وی قبلاز آغاز نمایشگاه مسئولان ارشاد را به اعتصاب تهدید کرده بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طبق گفته مسئولان نمایشگاه در این دوره هر مشکلی که پروانه مجاز برای نشر و فعالیت در حوزه کتاب داشته باشند می‌تواند در نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران حضور داشته و غرفه‌ای در اختیار بگیرد اما ناشران ممنوع‌الفعالیت و آنها که مجوز فعالیت‌شان لغو شده یا پرونده قضایی داشته باشد به هیچ عنوان در نمایشگاه حضور نخواهند داشت اما ظاهرا در این دوره انتشارات حیان که مدیریت آن بر عهده مهدی خزعلی (از فعالان فتنه) است در این دوره از نمایشگاه برخلاف ضوابط حضور دارد.. حیان از ناشران ممنوع‌الفعالیتی است که طی سال‌های اخیر کتابی را منتشر نکرده است.

این گزارش اضافه می‌کند سال گذشته نیز مهدی خزعلی برای دور زدن ضوابط حضور در نمایشگاه کتاب نامه‌ای به علی جنتی وزیر ارشاد نوشته و درخواست حضور در نمایشگاه را داشت که وزیر ارشاد دستوری مبنی بر حضور این ناشر صادر کرده بود.

مدیر انتشارات حیان پیشتر در رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 چند بار بازداشت شده است. حیان به عنوان ناشر علوم پزشکی فعالیت می‌کرد اما به این دلیل که طی چند سال اخیر کتابی منتشر نکرده و جزو ناشران ممنوع‌الفعالیت بود نمی‌تواند در نمایشگاه حضور داشته باشد.

حیان در این دوره از نمایشگاه به راحتی دارای غرفه بوده و کتاب‌هایش را عرضه می‌کند که این موضوع برخلاف ضوابط نمایشگاهی است. البته تا سال‌های گذشته کتاب‌های حیان از سوی غرفه اباصالح که متعلق به همسر خزعلی است عرضه می‌شد.

این ناشر طی سال‌های گذشته با واسطه‌تراشی و نامه از مشاوران رئیس‌جمهور و ارائه درخواست وزیر ارشاد همواره قصد حضور در نمایشگاه را داشت و امسال نیز باتهدید به اعتصاب غذای خشک در صحن شبستان ظاهرا دارای غرفه شده است. شنیده شده حتی برای تسهیل حضور این ناشر در نمایشگاه امسال برخی مسئولان اصلی نمایشگاه از این واقعه بی اطلاع نگه داشته شده اند تا مشکلی برای وی ایجاد نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
همین خزعلی از خیلی از شماها که دم از ولایت می زنید مرد تره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها