کد خبر: ۳۱۳۲۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
عملکرد بد صمد و تارتار؛
سرخابی ها در هفته ای که به سرمربیان متخصص شکست مقابل تیم هایشان خورده بودند، به هفته ها ناکامی خود پایان دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، سرخابی های پایتخت هم سرانجام رنگ برد را بعد از هفته ها ناکامی دیدند تا مزه شیرین 3 امتیاز از یادشان نرود. استقلال بعد از پنج هفته ناکامی بالاخره رنگ پیروزی را در سال جدید دید و از صبای مهدی تارتار سه امتیاز گرفت. در آن سو هم سرخپوشان به هشت هفته نبردن پایان دادند و اولین 3 امتیاز را با هدایت برانکو به صندوق امتیازات خود اندوختند.


مشرق از اویه ای متفاوت به این 2 برد نگاه کرده که در زیر می خوانید:

تارتار فوق‌تخصص باخت به استقلال
آبی‌ها که در دیدار رفت برابر صبای صمد مرفاوی یک- یک متوقف شده بودند این‌بار در خانه حریف عقده‌گشایی کردند. شاید روی کاغذ هم می‌شد پیش‌بینی کرد که صبا با سرمربی جدید خود نتواند از پس استقلال بر بیاید. حداقل از نگاه آمار همیشه مهدی تارتار برابر آبی‌ها- در ادوار لیگ‌برتر- یک بازنده صرف بوده است.

شکست با 4تیم برابر استقلال
بازیکن سابق پرسپولیس، پیش از این با راه‌آهن(دو بار)، داماش و گسترش چهار مرتبه دیگر برابر استقلال قرار گرفته بود. چهار دیداری که نتیجه هیچ‌کدام به کام این سرمربی جوان شیرین نشد.

تارتار در لیگ دهم دو مرتبه با راه‌آهن برابر استقلال پرویز مظلومی قرار گرفت که نتیجه ثبت دو شکست مشابه یک بر صفر بود. این مربی در ایستگاه سیزدهم مسابقات مغلوب ضربه دقیقه56 میلاد میداوودی شد در شرایطی که گلر راه‌آهنی‌ها حسن رودباریان بود.

تیم تارتار در بازی برگشت دو تیم(پنجشنبه 25فروردین سال90) مغلوب ضربه دقیقه47 حوار ملامحمد عراقی شد.

داماد فیروز کریمی نیم‌فصل دوم لیگ یازدهم روی نیمکت داماش نشسته بود که در ایستگاه19 مسابقات آبی‌ها به رشت رفتند. شاید فرصت خوبی برای این سرمربی به وجود آمده بود تا انتقام شکست‌های قبل خود را بگیرد. با این حال گوران یرکوویچ در اواخر نیمه اول زهر خود را به میزبان ریخت تا تارتار در شکست‌های آبی‌ خود هت‌تریک کرده باشد.

این مربی فصل بعد مدتی را در گهر سپری کرد. با این حال در هر دو دیدار رفت و برگشت گهر برابر استقلال محمد مایلی‌کهن روی نیمکت نشسته بود.

مهدی تارتار در لیگ چهاردهم با گسترش به آبی‌ها خورد. در ایستگاه شش لیگ جاری استقلال امیر قلعه‌نویی با گل‌های برهانی، قاضی و ابراهیمی گسترش را خلع سلاح کرد.

تارتار در ایستگاه 28 لیگ چهاردهم با صبا برابر استقلال قرار گرفت تا این‌بار با تیمی جدید برابر آبی‌ها شکست را تجربه کند.

به این ترتیب آقامهدی سه‌بار در ادوار لیگ‌برتر برابر تیم‌های پرویز مظلومی و دو بار مقابل تیم‌های امیر قلعه‌نویی شکست خورده است.

عملکرد مهدی تارتار در لیگ برتر مقابل استقلال

لیگ

تیم

هفته

نتیجه

سرمربی استقلال

توضیح

دهم

راه‌آهن

13

یک برصفر استقلال

پرویز مظلومی

استقلال با گل دقیقه 56 میداوودی پیروز شد

دهم

راه‌آهن

30

یک برصفر استقلال

پرویز مظلومی

گل پیروزی استقلال را حوار ملامحمد عراقی زد

یازدهم

داماش

19

یک برصفر استقلال

پرویز مظلومی

گوران یرکوویچ (37) در رشت دروازه داماش را باز کرد

چهاردهم

گسترش

6

3برصفر استقلال

امیر قلعه‌‌نویی

برهانی، قاضی و امید ابراهیمی گل‌های استقلال را به ثمر رساندند

چهاردهم

صبا

28

2بریک استقلال

امیر قلعه‌‌نویی

برای استقلال جاسم کرار و شهباززاده گل زدند، برای صبا حسین بادامکی





مرفاوی فقط با مس پرسپولیس را برده

به گزارش مشرق، پیکان تیمی که 15 هفته بدون «برد» را پشت سر گذاشته بود، می خواست با گرفتن 3 امتیاز دیدارش برابر پرسپولیس طلسم ناکامی 6ماهه‌اش را بشکند.
خودروسازان آخرین‌بار در ایستگاه 12 لیگ جاری، تراکتورسازی را در تبریز 2 بر یک شکست دادند. با این حال هشتم آبان‌ماه 93 به پرسپولیس باختند تا سناریوی ناکامی طولانی مدت‌شان کلید بخورد. پیکان از آن روز به بعد طی 15 دیدار رنگ برد را ندید تا اینکه پنجشنبه هفته قبل دوباره به پرسپولیس رسید. پیکانی‌ها که شکست نخست خود برابر قرمزها را با منصور ابراهیم‌زاده به ثبت رسانده بودند این‌بار پس از 6 ماه و 3 روز با صمد مرفاوی به پرسپولیس باختند.

آقاصمد قبل از این در ادوار لیگ برتر با استقلال 4 مرتبه و با صبا 3 بار روی نیمکت مس 2 بار مقابل قرمزها قرار گرفته بود. مرفاوی طی 9 تجربه قبلی خود فقط یک‌بار طعم شیرین شکست دادن پرسپولیس را چشیده بود.

4 داربی و 2 امتیاز
صمد مرفاوی اولین‌بار روی نیمکت استقلال در لیگ ششم برابر پرسپولیس مصطفی دنیزلی قرار گرفت. آبی‌ها تحت هدایت آقاصمد بازی هفته هشتم خود را 2 بر یک به پرسپولیس باختند. آن روز (جمعه 12 آبان ماه 85) امیرحسین صادقی لبخند را روی لبان مرفاوی نشاند. با این حال گل دقیقه 17 مدافع آبی‌ها با ضربات معدنچی و اولادی پاسخ داده شد تا پایان اولین تجربه مرفاوی برابر قرمزها تلخ باشد.

آقاصمد پس از آن در بازی برگشت عملکرد بهتری داشت چون ابتدا تیمش روی ضربه نیکبخت گل خورد و سپس با علیزاده آن را جبران کرد.

مرفاوی در لیگ نهم هم یک تساوی یک – یک و شکستی دیگر (2 بر یک) را مقابل پرسپولیس تجربه کرد تا پس از حضور در 4 داربی به عنوان سرمربی استقلال رنگ پیروزی را نبیند و در مقابل 2 مرتبه فشار شکست را تحمل کند.

اولین و آخرین پیروزی
صمد مرفاوی اولین و آخرین پیروزی خود مقابل پرسپولیس را روی نیمکت مس به ثبت رساند. پنجشنبه 20 آبان سال 89 مس تحت هدایت آقاصمد با گل زودهنگام نبی ا... باقری‌ها پرسپولیس علی دایی را شکست داد در شرایطی که 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه شهید باهنر کرمان آمده بودند.
مرفاوی برای اینکه در لیگ دهم برابر قرمزها کارنامه خوب خود را تکمیل کند نتیجه بازی برگشت را هم صفر – صفر به کام پرسپولیس در استادیوم آزادی تلخ کرد.

صمد و صبا
صمد مرفاوی با صبا سه بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت. این مربی «آبی» نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم جای یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت صبا گرفت تا در ایستگاه 21 مسابقات مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که «یحیی» را روی نیمکت داشت. مرفاوی از پرسپولیس یحیی یک مساوی بدون گل گرفت. آقاصمد نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم پس از مدتی بیرون گود نشستن دوباره به صبا برگشت و البته این‌بار به تیم علی دایی (هفته 27) 3 بر یک باخت. آقاصمد نیم‌فصل اول لیگ جاری برای اینکه در شکست برابر پرسپولیس علی دایی هت‌تریک کند با صبا 2 بر صفر به قرمزها باخت (هفته 6).
مرفاوی طی 9 دیدار قبلی خود (تا پیش از دیدار پنجشنبه هفته قبل) یک پیروزی و 4 تساوی مقابل پرسپولیس به ثبت رسانده بود و 4 بار شکست خورده بود.
به این ترتیب با برگزاری دیدار شماره 28 پیکان و پرسپولیس در لیگ چهاردهم و شکست خودروسازان (با مرفاوی) تعداد شکست‌های آقاصمد برابر پرسپولیس به عدد 5 رسید.  

جدول عملکرد صمد مرفاوی در ادوار لیگ‌برتر برابر پرسپولیس

لیگ

تیم

هفته

نتیجه

سرمربی پرسپولیس

توضیح

ششم

استقلال

8

2-1

پرسپولیس

مصطفی دنیزلی

استقلال با گل‌ صادقی پیش افتاد اما پرسپولیس با گل‌های معدنچی و اولادی پیروز شد

ششم

استقلال

23

1-1

مصطفی دنیزلی

-

نهم

استقلال

9

1-1

زلاتکو کرانچار

گل آبی‌ها را علیزاده زد، گل قرمزها را نیکبخت‌واحدی

نهم

استقلال

26

2-1 پرسپولیس

علی دایی

استقلال با فرهاد مجیدی(17) پیش افتاد اما نوروزی(38) و باقری(87) گل‌های پرسپولیس را زدند

دهم

مس کرمان

15

1- صفر مس

علی دایی

دقیقه3 نبی‌ا... باقری‌ها طلسم مرفاوی را شکست

دهم

مس کرمان

32

صفر- صفر

علی دایی

این دیدار پنجشنبه 8اردیبهشت‌ماه سال90 در استادیوم آزادی برگزار شد

دوازدهم

صبا

21

صفر- صفر

یحیی گل‌محمدی

گل‌محمدی بازی رفت سرمربی صبا بود

سیزدهم

صبا

27

3- 1 پرسپولیس

علی دایی

برای پرسپولیس عباس‌زاده(12)، نورمحمدی(33) و صادقیان(88) گل زدند و برای صبا عنایتی(93)

چهاردهم

صبا

6

2- صفر پرسپولیس

علی دایی

امید عالیشاه(6) و طارمی(59) گل زدند

چهاردهم

پیکان

28

1- صفر پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ

اولین پیروزی برانکو در تیم جدیدش پرسپولیس رقم خورد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها