کد خبر: ۳۱۲۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۹ آذر ۱۳۹۰
سفارش دولت آلمان به بنیاد الکساندرفون هامبولت؛
بعد از ورود آکادمیک کشورهائی نظیر آمریکا، انگلیس و ترکیه به موضوع نظام سازی در کشورهای انقلابی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بعد از پیدایش موج عظیم بیداری اسلامی، این بار وزارت امور خارجه آلمان بوجه مخصوصی را به "بنیاد الکساندرفون هامبولت آلمان" به منظور اجرای هدف "طراحی ساختارهای دمکراتیک در سیاست، جامعه و آکادمی" در سال 2012-2013 اختصاص داده است. این بودجه بعد از پیدایش انقلاب با گرایشات اسلام خواهی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و برای افزایش حمایت از اعضای این بنیاد در کشورهای اسلامی قرار داده شده است.
سرویس بین الملل پایگاه 598/ دانشمندان و پژوهشگران نه تنها سکان دار تغییرات در دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی می باشند، بلکه پشتیبان طراحی ساختارهای دمکراتیک در سیاست، جامعه و آکادمی ها می باشند.

 بعد از ورود آکادمیک کشورهائی نظیر آمریکا، انگلیس و ترکیه به موضوع نظام سازی در کشورهای انقلابی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بعد از پیدایش موج عظیم بیداری اسلامی، این بار وزارت امور خارجه آلمان بوجه مخصوصی را به "بنیاد الکساندرفون هامبولت آلمان" به منظور اجرای هدف  "طراحی ساختارهای دمکراتیک در سیاست، جامعه و آکادمی"  در سال 2012-2013 اختصاص داده است.



بنابر گزارش 598، این بودجه بعد از پیدایش انقلاب با گرایشات اسلام خواهی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و برای افزایش حمایت از اعضای این بنیاد در کشورهای مصر و تونس در چارچوب برنامه تحصیلی و بمنظور تدوین مدل و الگوی جایگزین نظام های دیکتاتوری ساقط شده در این کشورها،  قرار داده شده است.

همچنین این بنیاد امید دارد تا شبکه خود را با استخدام پژوهشگران برتری که توانایی گسترش شبکه بین المللی خود را در پایگاههای پژوهشی آلمان دارند، را گسترش دهد. به منظور سرعت بخشیدن به انتخاب پژوهشگاران برتر، گزینش مستقیماً در کشورهای مذکور انجام خواهد شد.

بنیاد الکساندر فون هامبولت توسط دولت فدرال آلمان تاسیس شد و بودجه ی آن از سوی وزارت امور خارجه آلمان، وزارت تحقیقات و آموزش، و وزارت توسعه و همکاری های اقتصادی این کشور تامین می شود.



از این رو زمینه فعالیت های این بنیاد، تحقیق، پژوهش و مطالعه در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی می باشد. این بنیاد به افتخار الکساندر فون هامولت بنیان گذار جغرافیای نوین در صده های 18 و 19 میلادی  نام گذاری شده است.

لازم به ذکر است که بنیاد الکساندر فون هامولت هزینه های بسیاری در صدد جذب پژوهشگران برتر دنیا بدون هیچ محدودیتی با توجه به کشور متقاضی مبدأ در تمام رشته ها به منظور دستیابی به شبکه گسترده نخبگانی در تمام دنیا برای پیشبرد اهداف دولت فدرال آلمان می نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها