کد خبر: ۳۱۲۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۸ آذر ۱۳۹۰
با حضور رییس جمهور راه اصلی اردبیل – سرچم که برای تسهیل ارتباط مستقیم شهرهای استان اردبیل با نقاط مرکزی کشور احداث شده است، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) در جریان سفر به استان اردبیل با حضور در محل پروژه راه اصلی اردبیل – سرچم، از نزدیک در جریان چگونگی تکمیل این مسیر قرار گرفت و آن را مورد بهره برداری قرار داد.

پروژه احداث راه اصلی اردبیل – سرچم به طول ۱۱۸ کیلومتر و طول مسیر نهایی ۱۷۸ کیلومتر، که با هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است به منظور برقراری ارتباط مستقیم شهرهای استان اردبیل با استان های مرکزی کشور و تسهیل ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در راستای سیاست های توسعه ای و رفع نیازهای اقتصادی – اجتماعی استان اردبیل به عنوان یکی از مهمترین پروژه های دولت در این استان قلمداد می شود.

با اتصال این محور در سرچم به آزادراه تبریز – زنجان – تهران، فاصله اردبیل و شهرهای شمالی این استان با تهران نسبت به مسیر موجود ۱۳ کیلومتر کاهش یافته و علاوه بر آن قرار گرفتن این مسیر در حاشیه رودخانه های آرپاچای و قزل اوزن مشکلات مسیر گردنه حیران را نداشته و از مشخصات هندسی مناسب و سطح ایمنی بالایی برخوردار است.

جاده اردبیل – سرچم علاوه بر کم کردن طول مسیر و کاهش ۲ ساعته زمان سفر به تهران، دسترسی سریع، آسان، ایمن و راحت مردم استان اردبیل را به مراکز مختلف کشور به ویژه نقاط مرکزی و جنوبی فراهم کرده و با بهره برداری از آن بار ترافیکی جاده های اصلی اردبیل – سراب و اردبیل – آستارا نیز کاهش یافته که این کار باعث کاهش چشمگیر سوانح و تلفات جاده ای خواهد شد.

کاهش زمان سفر از استان اردبیل به بسیاری از استان های کشور از جمله تهران، زنجان، همدان، قم، اصفهان و فارس، کاهش آمار سوانح جاده ای، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا، افزایش سرعت رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی مناطق شمال غربی کشور، تسهیل صادرات و واردات از طریق مرز بیله سوار و پارس آباد و رشد چشمگیر منطقه فوق العاده مستعد دشت مغان از لحاظ کشاورزی و تسهیل انتقال تولیدات این منطقه به محل های مصرف از جمله اهداف احداث این راه است.

راه اصلی اردبیل – سر چم دارای ۵ بخش مهم به شرح ذیل می باشد:
۱- از شهر اردبیل تا منطقه قره قشلاق به طول ۶۰ کیلومتر که در حال تعریض و بهسازی است.

۲- از سه راهی قره قشلاق تا فیروز آباد به طول ۲۸ کیلومتر که در منطقه دشت و تپه ماهور قرار داشته و دارای دو دستگاه پل خاص در تلاقی با رودخانه سنگور چای است.

۳- از فیروزآباد تا پل قزل اوزن که در منطقه کوهستانی شدید واقع بوده و دارای ۱۱ تونل و ۹ دستگاه پل خاص است. مسیر در این بخش در تنگه رودخانه آرپاچای واقع بوده و در طول ۲۰ کیلومتری خود از کوه های سربه فلک کشیده البرز غربی عبور کرده است.

۴- از پل قزل اوزن تا آق کند که با طی ۴۰ کیلومتر در کوهستان غرب، با دارا بودن یک تونل از خط القعر قزل اوزن به خط الراس آق کند می رسد.

۵- از آق کند تا سرچم به طول ۳۰ کیلومتر در دشت و تپه ماهور طی شده و با دارا بودن ۲ دستگاه پل خاص به کیلومتر ۸۵ آزادراه زنجان – تبریز در منطقه سرچم متصل می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها