کد خبر: ۳۱۲۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۸ آذر ۱۳۹۰

550 اسیر فلسطینی شب گذشته در راستای اجرای مرحله دوم تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی از زندان‌های این رژیم آزاد شده و در میان شادی وصف‌ناپذیر و استقبال رسمی و مردمی به آغوش خانواده‌های خود در غزه و کرانه باختری بازگشتند.

 به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، در مرحله دوم تبادل اسرا از مجموع 550 اسیر فلسطینی 41 نفر مربوط به نوار غزه و بقیه مربوط به کرانه باختری بودند. 
 
بر اساس این گزارش ده‌ها شهروند و خانواده‌های اسرای آزاده در مقابل گذرگاه رفح در انتظار رسیدن فرزندان خود بودند. 
 
اسرای آزاده فلسطینی نیز با ابراز شادی فراوان به خاطر آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی در عین حال تاکید کردند که شادی آنها به دلیل حضور چند هزار اسیر دیگر در زندان‌های این رژیم ناقص است. 
 
در همین راستا "اسماعیل هنیه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین آزادی این اسرای فلسطینی را به خانواده‌های آنها و همه فرزندان ملت فلسطین تبریک و تهنئت گفت. 
 
هنیه همچنین از مصر به دلیل ایفای نقش در انجام تبادل اسرا تقدیر و تشکر کرد. 
 
در همین رابطه "احمد بحر" معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین نیز از رهبران مصر به خاطر ایستادگی در کنار ملت فلسطین و تلاش در راستای تحقق تبادل اسرا قدردانی کرد. 
 
بحر در کنفرانس خبری در گذرگاه رفح تاکید کرد: این لحظه همزمان شده است با دیدارهای فتح و حماس در قاهره که به خاطر تحقق آشتی ملی فلسطینیان انجام می‌شود. 
 
وی افزود: اسرا و تمامی فرزندان ملت فلسطین این پیام را به فتح و حماس دارند که در مورد تحقق آشتی به خاطر آزادی فلسطین و قدس با یکدیگر توافق کنند. 
 
در رام‌الله نیز اسرای آزاده فلسطینی از زندان عوفر آزاد شده و به مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله انتقال داده شدند و در آنجا مورد استقبال گرم گروه‌های فلسطینی، اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین، خانواده‌های اسرا و هزاران فلسطینی که در استقبال آزادگان بودند، قرار گرفتند. 
 
"الطیب عبدالرحیم" دبیرکل ریاست تشکیلات خودگردان به نیابت از "محمود عباس" رئیس این تشکیلات سخنرانی کرد و آزادی این اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی را تبریک و تهنئت گفت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها