کد خبر: ۳۱۲۱۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
کارخانه‌ای با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید در ایران بسیار زیاد است، همین مسئله قدرت رقابت تولید داخلی را در برابر محصولات خارجی کم می‌کند، گفت: باید برای رونق اقتصادی در کشور برنامه ریزی‌های هدفمند ومدیریت شده و کارآمد را ایجاد و قانون را اجرا کنیم؛ باید موانعی که بر سر راه رونق اقتصاد کشور است را باید رفع کنیم.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز؛ ابراهیم کارخانه‌ای عضو کمیسیون انرژی در مورد خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: فلسفه خصوصی سازی، صرفا واگذاری شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی  به بخش خصوصی نیست.
وی افزود: خصوصی سازی شرکت‌های دولتی برای کارآمدی بیشتر و سبک شدند بار دولت است. اینکه بخواهند شرکتی را به بخش خصوصی واگذار کنند، و بعد ناکارامد باشند و باری بر دوش دولت باشند، این با فلسفه اصلی خصوصی سازی در تضاد است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: متاسفانه در بخش خصوصی سازی و واگذاری درست آنها به کسانی که کارآمدی لازم برای اداه آنها و برنامه ریزی هدفمند برای کارآمدی بیشتر داشته باشد در این زمینه موفق نبودیم.
کارخانه‌ای با بیان اینکه باید بعد از اجرای اصل ۴۴ شاهد تحول بزرگ در عرصه اقتصاد کشور می‌شدیم، گفت: باید پایه های اقتصاد در مزیت‌ها و توانمندهای درونی کشور مستحکم می‌شد که ما اکنون بر  این تکانه‌هایی که بر اقتصاد وارد می شود، می توانستیم با قدرت مقاومت کنیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه مسئله خصوصی سازی از فلسفه اصلی خودش فاصله گرفت. حتی در مواردی به ضرر دولت تمام شد. یعنی بخشی از سرمایه های عظیم دولت که مال ملت بود، با بهایی خیلی پایین‌تر از آن ارزش‌های حقیقی آنها، به بخش خصوصی واگذار شد و انها هم نتوانستند ان را اداره کنند.
کارخانه‌ای گفت: با فروش زمین و اموال شرکت‎های واگذار شده، دارایی آنان چند برابر شد. خصوصی سازی این گونه به نفع کشور  نیست. از طرفی خصوصی سازی اصل ۴۴ قانون اساسی است و باید از این تجاربی که در طول این مدت در رابطه با ناکارآمدی این بخش داشیم بتوانی سال به سال در جهت اصلاح آن گام بردایم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: مشکلاتی که بر سر راه خصوصی سازی وجود دارد و منجر به ناکاآمدی در این عرصه می‌شود و بهره وری را بالا نمی‌برید، باید شناسایی کنیم.
وی بیان داشت: یکی از مسائل اصلی هزینه بالای تولید در کشور است و قیمت تمام شده تولید در ایران بسیار زیاد است، همین مسئله قدرت رقابت محصولات داخلی را در برابر محصولات خارجی کم می‌کند و باید این موانع را از سر راه برداریم تا اقتصاد در بخش خصوصی بتواند رونق بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه باید علم و فناوری و دانش نوین بتواند در قلب برامه ریزی‌های اقتصادی کشور وارد شود و تحول و پویایی ایجاد کند، ادامه داد: اگر این موارد را رعایت نکنیم، واحدهای تولید ما کم کم از علم  و فناوری فاصله بگیرند، متوقف و تعطیل خواهند شد.
کارخانه‌ای گفت: باید برای رونق اقتصادی در کشور و نجات اقتصاد  برنامه ریزی‌های هدفمند ومدیریت شده و کارآمد را ایجاد و باید قانون را اجرا کنیم؛ باید موانعی که بر سر راه رونق اقتصاد کشور است را باید رفع کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها