کد خبر: ۳۱۲۱۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
دانشمند با بیان اینکه سایه رکود همچنان بر سر اقتصادی ایران است، خروج اقتصاد از رکود را حس نمی‌کنیم، گفت: دولت باید تمام توان و ظرفیت نهفته بخش خصوصی را به صحنه بیاورد.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز؛ مسعود دانشمند دبیر کل خانه اقتصاد ایران در گفتگو با تراز، با بیان اینکه، دولت نتوانست جلوی رکود را بگیرد، اظهار داشت: البته دولت با تمام مشکلات توانست روند رو به رشد صادرات غیر نفی را ادامه دهد و صادرات غیرنفتی به ۵۰ میلیارد دلار رسید.
 
وی با بیان اینکه دولت باید یک تصمیم اساسی بگیرد، افزود: دولت باید  خود را کوچک کند و اقتصاد به بخش خصوص را واگذار و خود را کوچک و چابک کند و فعالیت‌های تصدی گرانه را بر اساس اصل ۴۴ کلا واگذار کند.
 
دبیر کل خانه اقتصاد ایران با انتقاد از روش خصوصی در گذشته گفت: البته نباید مانند گذشته عمل شود و هدف در واگذاری‌ها و خصوصی سازی توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی، حمایت از اشتغال، تولید و تسعه صادرات غیرنفتی باشد.
 
دانشمند ادامه داد: دولت می تواند تمام توان و ظرفیت نهفته بخش خصوصی را به صحنه بیاورد، الته اگر اصل ۴۴ قانو اساسی را درست اجرا کنیم.
 
وی از وجود بیش از ۷۵ هزار واحد نیمه کاره و نیمه تمام در کشور خبر داد و بیان کرد: این واحد‌ها بین ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند و اگر دولت همه این واحدها را
 
به علاوه شرکت‌های اصل ۴۴ با فرمولی به بخش خصوصی واگذارکند، شاهد رشد اقتصادی و ایجاد شغل خواهیم بود و این به صحنه آوردن و حمایت از بخش خصوصی است.
 
دبیر کل خانه اقتصاد ایران تصرح کرد: البته دولت تعهد  کند که خود و عوامل پایین دستی در این واگذاری ها مشارکت نکند و واحد تولید مشابه آنچه که وگذار می‌شود، تاسیس نکند.
 
دانشمند با بیان اینکه دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، گفت: دولت برای اینکه بتواند شرایط مدیریت و با تحریم ها مقابله کند چاره‌جز این مسیر ندارد، چه روح آن در دولت باشد، چه نباشد.
 
وی در خصوص خروج از رکود، اظهار کرد: فاکتورهایی که دولت اعلام می‌کند که اقتصاد از رکود خارج شده است، را نمی‌بینیم و آن را در بازار حس نمی‌کنیم.
 
دبیر کل خانه اقتصاد ایران گفت: برای اینکه از رکود خارج شده باشیم، حتما باید تولیدات کشور، اشتغال توسعه پیدا کرده باشد ولی عملا این موارد در بازار وجود ندارد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها