کد خبر: ۳۱۱۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
آیت‌الله مقتدایی:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: یکی از ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه شتاب گرفتن روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است که صرفا با کار شعاری و دستوری محقق نمی‌شود؛ بلکه ...
سرويس حوزه و مراجع 598؛
 آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در قم، با تجلیل از مقام آیت الله شهید مفتح به عنوان منادی وحدت حوزه و دانشگاه تصريح كرد: همکاری عملی حوزه و دانشگاه در نهایت به سود اسلام و در راستای اهداف متعالی نظام اسلامی است.
 
وی با اشاره به اینکه پیشرفت هر جامعه ای منوط به وحدت حقیقی میان مراکز علمی آن جامعه است، افزود: بازگشت به هویت دینی و انقلابی و تولید علوم انسانی بومی بر اساس مبانی دینی از جمله برکات و دستاوردهای وحدت عملی میان حوزویان و دانشگاهیان می باشد.
 
ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بيان داشت: همچنین یکی از ثمرات عینی وحدت حوزه و دانشگاه شتاب گرفتن روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است که البته این مهم، صرفا با کار شعاری و دستوری محقق نمی‌شود؛ بلکه قبل از هر چیز نیاز به وجود نخبگانی دارد که حقیقتا دغدغه دین داشته باشند.
 
مقتدایی ادامه داد: راهی که آیت الله شهید مفتح به همه ما در این خصوص نشان داد، راهی است که می‌تواند به موفقیت مادی و معنوی جامعه و نظام اسلامی کمک کند.
 
وی وحدت حوزه و دانشگاه را خواسته جدی امام خمینی(ره) و مطالبه امروز مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی علما و مراجع معظم تقلید و در راس آن ها رهبر معظم انقلاب، این است که دانشگاه های ما به معنای واقعی کلمه، اسلامی شده و در آن ها علومی تدریس شود که مطابق با آموزه های شرع است و همچنین سکولاریسم و بی‌خدایی در متون دانشگاهی آن وجود نداشته باشد.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم تبیین علمی ضرورت برقراری چنین وحدتی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک ثمرات بیشتر و بهتری از وحدت و تعامل میان حوزویان و دانشگاهیان را در کشور شاهد باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها