کد خبر: ۳۱۱۸۵
زمان انتشار: ۱۹:۴۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
سخنگوی وزارت کشور فلسطین با اشاره به آغاز مرحله دوم تبادل اسرای فلسطینی ، تأکید کرد که اسرای آزاد شده مرتکل جنایت نشده اند و صرفاً به دلایل امنیتی دستگیر شده اند.
"ایهاب الغصین" سخنگوی وزارت کشور فلسطین نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف اسرائیلی، قرار است ساعت 17 روز یکشنبه 18/12/2011، تعداد 550 اسیر از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد شوند و تمام تمهیدات امنیتی لازم برای این کار اتخاذ شده است.

وی گفت: در ابتدا کمیته ای از صلیب سرخ بین الملل، این اسرا را تحویل خواهد گرفت و سپس از سوی دولت و گروه های مقاومت فلسطین، در گذرگاه مورد استقبال رسمی قرار می گیرند.

سخنگوی وزارت کشور فلسطین افزود: خانواده های این اسرا از ساعت ها قبل با برپایی چادرهایی در برابر گذرگاه، انتظار فرزندان خود را می کشند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، پس از استقبال رسمی از اسرای آزاد شده، این افراد به خانه های خود رهسپار خواهند شد.

اسرای آزاد شده مرتکب جنایت نشده اند

وی در رابطه با این مرحله از تبادل اسرا نیز گفت: اسرای این مرحله که تعداشان 550 نفر است، مرتکب جنایت نشده‌اند و صرفاً به دلایل امنیتی دستگیر شده بوند و امشب پس از ماه ها دوری از خانه و خانواده، به آغوش گرم خانواده های خود باز خواهند گشت.

بر اساس اطلاعات دریافتی، مرحله دوم از تبادل اسرا تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و در آن 550 اسیر از چنگال رژیم صهیونیستی رهایی خواهند یافت.

از این تعداد، قرار است 41 اسیر نوار غزه از گذرگاه "کیرم شالوم" و بقیه اسرا نیز از گذرگاه "بیتونیا" به منازل خود بازگردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها