کد خبر: ۳۱۱۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
دولت برزیل در دو مرحله کمک مالی به مبلغ بیش از 8 میلیون دلار را به منظور کمک به ساکنان نوار غزه و بازسازی این منطقه اهدا کرد.
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، دولت برزیل در دو مرحله بیش از 8 میلیون دلار به کشور فلسطین و بازسازی نوار غزه کمک مالی کرد. 

"لیژیا ماریا سرر"، سفیر برزیل در فلسطین، روز گذشته به منظور اعلام هدیه برزیل به فلسطین، از مدرسه "ریمال" در شهر غزه دیدن کرد.  

وی در این دیدار اعطای هدیه 960 هزار دلاری برزیل به غزه و نیز کمک بعدی یعنی واریز 7.5 میلیون دلار به حساب سازمان ملل متحد برای کمک به پناهندگان فلسطینی (UNRWA) را اعلام کرد.  

این نخستین بار است که برزیل چنین هدیه‌ای را به پناهندگان فلسطینی در نوار غزه ارائه می‌دهد.  

این بودجه جزء کمک‌هایی است که برای بازسازی نوار غزه که در جریان حملات اسرائیل در سال‌های 2008 و 2009  ویران شد، تصویب شده است. 

بیش از نیمی از کمک مالی برزیل به منظور خرید 900 تن آرد گندم برای تغذیه 30 هزار پناهنده صرف خواهد شد و مابقی آن برای خرید وسایل مدرسه همچون میز و صندلی جهت ادامه تحصیل بیش از 218 هزار دانش آموز که در مدارس سازمان ملل متحد ثبت نام کرده‌اند، به مصرف خواهد رسید. 

سال گذشته "لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا"، رئیس‌جمهور وقت برزیل، مصوبه تخصیص کمک مالی 14 میلیون دلاری برای بازسازی نوار غزه را امضاء کرد. 
این اقدام برزیل در پاسخ به تقاضای سازمان ملل متحد برای کمک بین‌المللی به منطقه نوار غزه صورت گرفت. 

رئیس‌جمهور وقت برزیل سال گذشته و پس از دیدار با "نبیل شعث"، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، این مصوبه را به امضاء رساند. 

لولا داسیلوا در زمان ریاست جمهوری خود خواستار شکستن حصر غزه شد و تاکید کرد: برزیل همانطور که دیگر اقدامات تروریستی را از هر نوعی که باشد محکوم می‌‌کند، مداخله در غزه را نیز محکوم می‌‌کند. حادثه کاروان آزادی غزه که در آب‌های بین‌المللی هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، نشان می‌دهد که زمان پایان دادن به حصر غزه فرا رسیده است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها