کد خبر: ۳۱۱۴۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
فرزند شهید «محمدجواد تندگویان» ضمن ابراز تأسف از حذف 6 قسمت از سریال «جاودانگی» پیرامون زندگینامه این شهید گفت: این کار کوتاهی در حق شهید تندگویان بود.
سرويس نقد رسانه 598؛
 مهدی تندگویان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سریال «جاودانگی» با موضوع زندگینامه شهید تندگویان از ابتدای محرم امسال از شبکه سوم سیما به نمایش درآمد اما بیش از اینکه این سریال به واقعیت نزدیک باشد، نگاه داستانی به زندگی این شهید را داشت.
 
وی ادامه داد: حقایق 11 سال اسارت شهید تندگویان در این سریال 25 قسمتی که صدا وسیما 14 قسمت آن را پخش کرد، روایت نشد و تقریباً فقط همان حالت داستانی باقی ماند و اگر می‌دانستیم شبکه سوم سیما قسمت 14 را به عنوان قسمت آخر اعلام می‌کند، اصلاً اجازه پخش سریال را نمی‌دادیم.
 
فرزند شهید «محمدجواد تندگویان» یادآور شد: 6 ماه قبل 25 قسمت سریال «جاودانگی» را پس از بازبینی تحویل سازمان دادیم که آنها نتیجه بازبینی را طی 2 برگه اعلام کردند؛ لذا یک قرارداد 20 قسمتی برای پخش سریال بسته شد، اما بعد از پخش دهمین قسمت، سازمان اعلام کرد فقط 2 قسمت دیگر پخش خواهیم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خیلی از مردم برای تاریخ شهادت شهید تندگویان ابهام داشتند، 3ـ 4 قسمت اول توانست نحوه اسارت، شهادت و خاطرات شهید را برای مخاطبان بیان کند. متأسفانه سکانس‌هایی که مربوط به شکنجه‌های ساواک، زندان، دوران دانشجویی و فعالیت‌های قبل از انقلاب پدر را که در این 14 قسمت موجود بود، حذف شد و در واقع معرفی خوبی که باید از شهید می‌شد، ناقص ماند.
 
تندگویان درخصوص پاسخ مسئولان برای رسیدگی به علت حذف 6 قسمت از سریال «جاودانگی» گفت: 20 آذرماه سال جاری، بعد از اختلافاتی که بین کارگردان و تهیه کننده و شبکه بود، به اداره پخش شبکه 3 رفتیم و از ساعت 3تا 5 در شبکه 3 بودم؛ نهایتاً در جلسه‌ای که با حضور مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 برگزار شد، وی ادعا کرد بازبینی که انجام شده به معرفی شهید تندگویان کمک کرده است و سکانس‌های حذف شده در راستای حذف جانبی داستان بوده است.
 
فرزند شهید «محمدجواد تندگویان» افزود: مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در ادامه قول داد 16 قسمت سریال حتماً پخش شود؛ ظاهراً همان زمانی که ما در جلسه بودیم، خبر پخش قسمت آخر از تلویزیون زیر نویس شده بود.؛ حتی بعد از این جلسه که از موضوع پخش آخرین قسمت خبری نداشتیم، توافقی هم با کارگردان سریال «جاودانگی» صورت گرفت تا برای جبران کوتاهی صدا وسیما در پخش قسمت‌های باقی‌مانده، بازنگری در راستای پررنگ‌تر شدن موضوع اصلی سریال صورت گیرد که وی هم پذیرفت.
 
وی بیان داشت: قسمت چهاردهم سریال «جاودانگی» با تدوینی که توسط شبکه 3 انجام داد، در حالی پخش شد که حتی یک فریم از شهید تندگویان نداشت؛ با توجه به اینکه نحوه پخش این سریال با زندگی و تاریخ یک فرد ملی بازی کرده بود، همان شب نامه‌ای به دفتر آقای ضرغامی و مطبوعات و خبرگزاری‌ها ارسال کردم که ظاهراً تنها اتفاقی که افتاد این بود که آقای ضرغامی دستور رسیدگی داد و آقای دارابی هم برای دلجویی با خانواده تماس گرفت و رسیدگی به این موضوع را مطرح کرد.
 
تندگویان خاطرنشان کرد: معتقدم با اینکه در حق شهید تندگویان کوتاهی شد این سریال تأثیرش را روی مردم گذاشت و قصه‌ای را پیگیری ‌کردند که توسط آن شهید تندگویان به خانه مردم آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها