کد خبر: ۳۱۱۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اينكه حوزه و دانشگاه وقتی با هم عجین شوند، غرب تاب نمی‌آورد، گفت: دکتر علی‌محمدی و شهریاری از ثمره‌های وحدت حوزه و دانشگاه هستند.

به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در مراسمی که شب گذشته به مناسبت 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه وقتی با هم عجین شوند، غرب تاب نمی آورد.

 

وي با اشاره به اينكه دکتر علیمحمدی و شهریاری از هزاران ثمره وحدت حوزه و دانشگاه بودند، افزود: آنها شهید شدند؛ چراكه دانش و علم و تعهد داشتند و عالم، با تقوا و خداترس بودند و اگر آنها فقط عالم و دانشمند بودند، مطمئنا با کوچک ترین وسوسه ای تسلیم آمریکا و استکبار می شدند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بيان داشت: دشمنان تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا علم و تعهد را از یکدیگر دور کنند در زمان طاغوت وقتی شهید مطهری به دانشگاه رفت و در اثر تبلیغات منفی دین ستیزان به او گفتند: شرایط برای تدریس در دانشگاه برای شما مساعد نیست و شما نمی توانید کاری از پیش ببرید.

 

علما در پایان گفت: من به شما توصیه می کنم كه در کنار هم باشید؛ چراكه دانشجوی متعهد و استاد با تقوا و خداترس غوغا می کند و می تواند دنیا را متحول کند و با توجه به فرمایش امام علی (ع)، علم و ایمان هر دو با هم هستند و ما باید تمامی علوم روز را در اختیار بگیریم و با تکیه بر ایمان و تقوا در جهت صلاح و مصلحت جامعه حرکت کنیم.

 

در این مراسم دکتر واسعی، دبیر حمایت از کرسی های آزاد اندیشی شورای عالی انقلاب طی سخنانی به جایگاه ارزشمند تمدن اسلامی پرداخت.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از اعضای هیئت علمی بازنشسته و اعضای هیئت علمی که موفق به ارتقا شده بودند، تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها