به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا: سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به استان گیلان در شرایطی برگزار شد که
خبر می رسد بیش از 150 میلیون تومان در این سفر صرف هزینه های تبلیغاتی و
نصب بنر و داربست شده است.
ماجرای صرف هزینه های گزاف برای تبلیغات
از طریق نصب بنر و داربست به یکی از مسائل معمول در سفرهای استانی مسئولان
تبدیل شده و بارها مشاهده شده که از چند روز مانده به حضور یک مقام مسئول
در استان ها و شهرستان های مختلف، تصاویر و پیام های خوش آمدگویی، از
کیلومترها مانده به شهرها جلوه نمایی می کنند.
در این بین مسئله
صرف هزینه های بسیار برای تبلیغات موجب شده تا مردم نسبت به اینگونه
اقدامات واکنشی معکوس داشته و انگشت اشاره خود را به سمت پروژه های گسترده
ای نشانه روند که نیاز به تکمیل یا تجهیز آنها وجود دارد و همین مبالغ
ناچیز تبلیغات، می تواند مشکلات بسیاری از روستاها یا شهرستان های محل
سفرهای استانی را رفع و رجوع کند.
این تبلیغات گسترده البته در
شرایطی شکل می گیرد که مردم در استان های مختلف، از چند روز قبل از حضور
مقامات دولتی، از طریق صدا و سیما خبرهای مربوطه را دریافت می کنند و دیگر
نیازی به صرف این هزینه های گزاف برای بنر بازی و نصب داربست نیست.
در
این باره اما شنیده ها حاکی از آن است که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان
گیلان، رقمی بالغ بر 150 میلیون تومان صرف هزینه های تبلیغاتی برای نصب
بنر و داربست شد.
در
این بین سند فوق نشان می دهد که در شهر کوچکی همچون ماسال در استان گیلان،
رقمی بالغ بر 6 میلیون تومان صرف هزینه نصب بنر و داربست شده و نزدیک به
40 ارگان مختلف در این شهرستان موظف شده اند که به تبلیغات در این زمینه
بپردازند. حال اگر هر یک از این ارگان های دولتی یک پایه داربست و یک بنر
تبلیغاتی در این شهر نه چندان وسیع استان گیلان نصب کرده باشند، نزدیک به
40 بنر تبلیغاتی فقط در شهر ماسال برای تبلیغات سفر استانی رئیس دولت
یازدهم مورد استفاده قرار گرفته است. این در شرایطی است که در کلان شهری
مانند تهران می توان با نصب 200 بنر در مناطق مختلف، در موضوعی خاص به مردم
اطلاع رسانی نمود و اینکه در شهر کوچکی مانند ماسال بیش از 40 بنر
تبلیغاتی نصب می شود، جای سوال دارد.
صرف مبلغ 150 میلیون تومان
فقط برای تبلیغات، در شرایطی است که همین رقم، امکان ازدواج ده ها جوان،
تجهیز چندین سالن ورزشی، تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه کاره و تعمیر
بسیاری از راه های روستایی را فراهم می کرد. در این باره اما امید می رود
که در سفرهای استانی آینده رئیس جمهور، به جای تبلیغات گسترده شاهد توجه
بیشتر مسئولان دولتی به پروژه های در دست احداث باشیم.