کد خبر: ۳۱۰۰۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سيمرغ/ يک متخصص طب سنتي با توضيح دليل ايجاد زخم معده گفت:‌ بيماراني که به زخم معده دچار شده‌اند بايد عادت‌هاي غذا خوردن را تغيير دهند غذاهاي دير هضم و پرچرب نخورند و در مقابل غذاهايي مثل آش جو، شيربرنج و فرني بيشتر مصرف کنند.
غلامرضا کرد افشاري گفت: رعايت رژيم غذايي مناسب در کنترل بسياري از اختلالات گوارشي نقش بسزايي دارد به طوري که نداشتن الگوي مناسب غذا عوارضي را بر سيستم گوارشي گذاشته که يکي از آنها ايجاد زخم معده است. وي ادامه داد: اگر به مدت طولاني غذا خورده نشود ترشحات معده کم شده و زخم‌هاي اثني عشر و معده در طي آن ايجاد مي‌شود. اين متخصص طب سنتي به بيماراني که دچار زخم معده شده‌اند توصيه کرد: عادت غذا خوردن خود را بايد تغيير دهند، با آرامش و آهسته غذا بخورند و خوب غذا جويده شود.
وي افزود: بيماران دچار زخم معده بايد از غذاهاي سنگين و پرچرب و دير هضم پرهيز کنند و از غذاهايي با هضم سريع استفاده کنند. کرد افشاري افزود: غذاهاي مفيد براي اين بيماران آش جو، شيربرنج و فرني است به خصوص براي بيماراني که داراي معده گرم هستند مناسب است. برنج ضد زخم معده و روده‌ها بوده و زماني که با شير تهيه شود از خونريزي زخم معده و روده جلوگيري مي‌کند.
وي تأکيد کرد: بايد از مصرف غذاهاي تند، قهوه، کاکائو و نوشابه‌هاي گازدار پرهيز کنند و سالم‌ترين روغن براي بيماراني که دچار مشکلات معده هستند روغن زيتون است. وي گفت: بيماران دچار زخم معده بهتر است در غذاي خود از گوشت جوجه مرغ که با زرشک و سماق طعم‌دار شده استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها