کد خبر: ۳۱۰۰۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، عربستان سال ۲۰۱۴ بین کشورهای خاورمیانه مقام اول را در خرید اسلحه کسب کرد؛ این درحالی است که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که این کشور در سال ۲۰۱۵ با کسری بودجه بزرگی مواجه خواهد شد.

انستیتوی بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) که از سال ۱۹۶۶ در زمینه بررسی بودجه های نظامی کشورهای جهان تحقیق می کند ، اعلام کرد: بودجه های نظامی در سطح جهان کاهش یافته است ولی عربستان بودجه نظامی خود را ۱۷ درصد افزایش داد. بر اساس این گزارش، عربستان در سال ۲۰۱۴ برای خرید اسلحه ۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کرد.

سیپری خاطرنشان کرد: چین ، روسیه و عربستان پس از آمریکا بیشترین بودجه را به خرید اسلحه اختصاص داده اند؛ البته در این بین هیچ کشوری از میان ۱۵ کشورِ اول جهان که دارای بیشترین بودجه نظامی هستند ، همچون عربستان بودجه نظامی خود را ۱۷ درصد افزایش نداده است.

گزارش این مؤسسه تحقیقاتی حاکی است: معلوم نیست که کاهش شدید قیمت نفت در اواخر سال ۲۰۱۴ چه تأثیری در افزایش شدید بودجه نظامی بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت در خاورمیانه ، آفریقا، آسیا، روسیه و غیره خواهد داشت. سیپری مؤسسه ای بین المللی و مستقل است که سال ۱۹۶۶ تشکیل شد و در زمینه منازعات ، رقابت تسلیحاتی ، جلوگیری از رقابت تسلیحاتی و خلع اسلحه فعالیت می کند و یکی از معتبرترین مؤسسات تحقیقاتی جهان است.

به گزارش العالم، در مقابل صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ به دلیل کاهش قیمت نفت و همچنین درگیری ها و بحرانهای منطقه، با کسری بودجه بزرگی مواجه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها