کد خبر: ۳۰۹۷۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
متخصصان موسسه تحقيقات موادغذايي در آمريکا به اين موضوع پي بردند که برخي مواد خوراکي به طور طبيعي سلامت بدن را در مقابل انواع بيماري‌ها از جمله بيماري‌هاي قلبي و سرطان حفظ مي‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ميگنا، متخصصان موسسه تحقيقات موادغذايي در آمريکا به اين موضوع پي بردند که برخي مواد خوراکي به طور طبيعي سلامت بدن را در مقابل انواع بيماري‌ها از جمله بيماري‌هاي قلبي و سرطان حفظ مي‌کنند.

مطالعات انجام شده در مورد رژيم‌هاي غذايي مناسب حاکي از آن است که خوردن حجم قابل توجهي ميوه و سبزي براي حفظ سلامت بدن ضروري است که دليل آن، فوائد ناشي از ترکيب‌هاي پلي‌فنولي است.

دکتر «پاول کرون» متخصص ارشد اين مطالعه گفت: زماني که سيب و چاي سبز همزمان با هم مصرف شوند مقدار ويژه‌اي از ترکيب پلي‌فنول در بدن توليد مي‌کنند که در نتيجه به توقف فعاليت مولکول‌هاي هشداردهنده به نام VEGF منجر مي‌شود. VEGF در بدن موجب مي‌شود رگ‌هاي خوني در فرآيندي شکل بگيرند که به رگ‌زايي معروف است و زمينه بروز سرطان را ايجاد مي‌کند. فرآيند رگ‌زايي همچنين در فراهم آوردن شرايط توليد پلاک‌هاي تصلب شرايين که سرانجام به سکته قلبي و مغزي مي‌انجامد، نقش دارد.

در اين مطالعه متخصصان از رگ‌هاي خوني براي بررسي اين تاثير استفاده کرده و دريافتند حتي زماني که دوز کمي از پلي‌فنول موجود در سيب و چاي سبز استفاده شود به طور کامل از فعال شدن VEGF جلوگيري مي‌کند.

اين اولين مطالعه‌اي است که توانسته با استفاده از خوراکي‌هاي حاوي پلي‌فنول فعاليت VEGF را متوقف کند.

در مطالعات گذشته نشان داده شده بود پلي‌فنول موجود در چاي سبز از اين توانايي برخوردار است تا سلول‌هاي سرطاني را از بين ببرد و از رشد آن‌ها جلوگيري کند چرا که پلي‌فنول‌ها از آنتي اکسيدان‌هاي طبيعي به حساب مي‌آيند. زماني که سن فرد افزايش مي‌يابد يا سلول‌هايش مورد حمله سلول سرطاني قرار مي‌گيرد يک الکترون از دست مي‌رود.

آنتي اکسيدان‌ها اين الکترون از دست رفته را در اختيار سلول‌ها قرار مي‌دهند تا بتوانند به وضعيت سلامت گذشته خود بازگردند و فرصت مقابله با سرطان را بدست آورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها