کد خبر: ۳۰۹۲۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۴
وزارت خارجه سوريه با ارسال دو نامه به دبيرکل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت خواهان محکوم کردن حملات اخير تروريست‌ها به شهر حلب و اتخاذ تدابير بازدارنده‌ براي مقابله با افراد مسلح شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، وزارت خارجه سوريه با ارسال دو نامه به دبيرکل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت خواهان محکوم کردن حملات اخير تروريست‌ها به شهر حلب و اتخاذ تدابير بازدارنده‌ براي مقابله با افراد مسلح شد.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، وزارت خارجه سوريه در اين دو نامه اعلام کرد: شهر حلب روز شنبه در معرض جنايت جديدي از سوي گروه‌هاي تروريستي قرار گرفته و افراد مسلح راکت‌هايي را به مناطق "سليمانيه"، "الشيحان" و صلاح الدين شليک کردند. در اين جنايت 19 غيرنظامي از جمله پنج کودک و 9 زن کشته و بيش از 90 تن از جمله 11 کودک و 17 زن زخمي شدند.
وزارت خارجه سوريه در اين نامه آورده است: اين جنايت به سلسله جنايت‌هاي تروريستي عليه ساکنان شهر حلب اضافه مي‌شود؛ ساکناني که همواره در برابر تروريست‌ها پايدار بوده‌اند و اين جنايت‌ همزمان با ادامه گردهمايي مسکو 2 ميان مخالفان و نظام صورت گرفت که توانستند به توافق بر سر مسائلي برسند.
در اين نامه‌ها آمده است: اين اقدام پيام واضحي از سوي عربستان، قطر، اردن و ترکيه از طريق مزدورانشان براي به شکست کشاندن راهکار سياسي است. مخالفان مسلح از سلاح ويرانگر جديد استفاده کرده و همين کشورها اين سلاح‌ها را با عنوان (سلاح غيرکشنده) براي تروريست‌ها ارسال مي‌کنند که موجب ويران شدن منازل بر سر ساکنان بي‌گناه مي‌شود.
وزارت خارجه سوريه تاکيد کرده است: اگر ادامه حمايت مستقيم از تروريست‌هاي داعش، ارتش آزاد، جيش الاسلام، جبهه النصره، جبهه الاسلاميه، جبهه الانصار، لواء التوحيد و احرار الشام نبود هيچ گاه اين جنايت‌ها ادامه پيدا نمي‌کرد.
در اين نامه‌ها تاکيد شده است: اگر حمايت کشورهايي از جمله فرانسه، انگليس، اردن و آمريکا از تروريست‌ها نبود امروز شاهد اين جنايت‌ها نبوديم. براي همين از شوراي امنيت و سازمان ملل مي‌خواهيم تا اين جنايت را محکوم کرده و تدابير بازدارنده‌اي را براي مقابله با تروريست‌ها اتخاذ کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها