کد خبر: ۳۰۸۷۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
عمليات عليه هسته مرکزي گروهک تروريستي به طرز غافلگير کننده‌اي توسط سپاه صورت مي گيرد و بخشي از عمليات در اطراف يک برکه آبي به عمق بيش از ده متر و در ارتفاعات بلند کوهستاني انجام شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عمليات عليه هسته مرکزي گروهک تروريستي به طرز غافلگير کننده‌اي توسط سپاه صورت مي گيرد و بخشي از عمليات در اطراف يک برکه آبي به عمق بيش از ده متر و در ارتفاعات بلند کوهستاني انجام شد.

چند روز قبل، روابط عمومي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: يک تيم تروريستي وابسته به سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه در منطقه «قصر قند» و «نيک شهر» در جنوب شرق کشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نيروي زميني سپاه منهدم و اعضاي آن به هلاکت رسيدند.
اين اطلاعيه افزود: اين عمليات پس از يک سلسله عمليات شناسايي، تعقيب و گريز طي روزهاي اخير انجام و مقادير قابل توجهي سلاح، مهمات و تجهيزات ارتباطي آنان به دست رزمندگان اين قرارگاه افتاد.

در همين راستا، خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس به جزييات بيشتري از اين عمليات بدست آورد که در زير مي‌خوانيد:

بر پايه اطلاعات بدست آمده، جزييات شناسايي و کار اطلاعاتي بر روي گروه تروريستي مذکور از حدود 3 ماه قبل در بهمن ماه سال 93 در قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه آغاز مي‌شود و در بيستم همان ماه، اولين عمليات نظامي عليه اين گروه انجام مي‌شود.

اين عمليات نظامي براي ممانعت از عمليات انتحاري برنامه ريزي شده توسط برخي اعضاي اين گروه در راهپيمايي 22 بهمن در جنوب سيستان و بلوچستان صورت گرفت که طي آن عوامل انتحاري دستگير مي شوند.

اما عمليات دوم اطلاعاتي و نظامي عليه تروريستها، در اسفندماه سال قبل (1393) به منظور جلوگيري از اقدام تروريستي و عمليات انتحاري برنامه ريزي شده توسط گروهک مذکور اينبار براي ايام نورز 94 صورت مي پذيرد.

در مرحله دوم، علاوه بر دستگيري تعداد ديگري از عوامل اين گروهک، بيش از 150 کيلوگرم مواد منفجره و تعدادي چاشني انفجاري نيز کشف مي‌شود.

نهايتا مرحله سوم اين عمليات پس از شناسايي محل استقرار هسته مرکزي اين گروهک در کوه‌هاي صعب العبور منطقه «قصرقند» در بلوچستان صورت گرفت که از اهميت بسيار بالايي برخوردار بود.

تروريست ها در يک منطقه کاملا صعب العبور مستقر شده و به هيچ وجه شناسايي پايگاه نظامي خود را نيز تصور نمي‌کردند.

منطقه مورد استقرار اين گروه بقدري صعب العبور بوده که نه تنها امکان رفت و آمد بوسيله خودرو ممکن نبود بلکه شرايط جغرافيايي لانه تروريست ها نيز بگونه اي در ارتفاعات کوهستاني قرار داشته که امکان عمليات شناسايي مستقيم با هواپيماهاي شناسايي نيز مقدور نبوده است.

اين در حاليست که لازمه کشف و انهدام لانه اصلي تروريست ها نيازمند پياده روي 10ساعته در دل کوه هاي به هم تنيده منطقه «قصرقند» بلوچستان بوده است.

به همين دليل نکته قابل تامل مرحله سوم عمليات اطلاعاتي عليه گروه مذکور اين است که تمامي اين عمليات بوسيله حضور مستقيم نيروي انساني اطلاعاتي و عملياتي در حياط خلوت تروريست‌ها در مناطق صعب العبور و به طريق بسيار پيچيده عملياتي صورت گرفته است.

نهايتا عمليات عليه هسته مرکزي اين گروه تروريستي به طرز غافلگير کننده اي چند روز قبل صورت مي گيرد. بخشي از عمليات در اطراف يک برکه آبي به عمق بيش از 10متر و در ارتفاعات بلند کوهستاني صورت گرفته است.

اين عمليات بقدري براي تروريست ها غافلگيرکننده بود که حتي تعداي از اعضاي گروه بي خبر از همه جا در برکه آبي اين منطقه صعب العبور در حال شنا کردن بودند و فرصت پوشيدن لباس را نيز پيدا نکرده و به هلاکت مي رسند.

در مرحله سوم عمليات، علاوه بر دستگيري تعداي ديگر از اعضاي گروه تروريستي، ده‌ها کيلو مواد منفجره به همراه تجهيزات و سلاح هاي مدرن، اسناد و فيلم هاي داخلي گروه و همچنين اسناد ارتباط با برخي کشورهاي بيگانه کشف مي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها