کد خبر: ۳۰۸۶۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
يک کارشناس داوري گفت: پنالتي استقلال در بازي با ذوب‌آهن مشکوک اما درست بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ يک کارشناس داوري گفت: پنالتي استقلال در بازي با ذوب‌آهن مشکوک اما درست بود.
نادر جعفري در مورد نحوه قضاوت تورج حق‌وردي در بازي استقلال و ذوب‌آهن گفت:‌ حق‌وردي چون خودش فوتباليست بوده بازيخواني خوبي دارد و در زمين خوب جابه‌جا مي‌شود. سبک قضاوت او به سبک قضاوت عليرضا فغاني نزديک است. او در اين بازي قضاوت خوبي داشت.
وي افزود: در دقيقه 27 به خوبي تشخيص داد که مدافعان استقلال روي مهاجم ذوب‌آهن پنالتي مرتکب نشدند. اما در دقيقه 46 کمک‌داور يک فرصت خوب گلزني را از مهاجمان آبي‌پوش گرفت.
جعفري در مورد صحنه پنالتي استقلال که مورد اعتراض بازيکنان ذوب‌آهن بود، گفت: پنالتي استقلال مشکوک بود که نياز به بازنگري بيشتري دارد اما به عقيده من و در صحنه‌هايي که در دوربين تلويزيوني نشان داده شد پنالتي گرفته شده صحيح بود.
وي با اشاره به فهرست داوري بين‌المللي فوتبال ايران گفت: 60 درصد از داوراني که در فهرست دوران بين‌المللي ايران قرار دارند از استان‌هايي هستند که فوتبال ندارند يا فوتبال‌شان خيلي پويا و فعال نيست در حالي که اين استان‌ها در رشته‌هاي ديگر ورزشي استعدادهاي زيادي دارند و حتي قهرمان جهان و المپيک را دارند اما به دليل آنکه فوتبال‌شان کم فعاليت است عجيب است که داوران بين‌المللي ما از اين مناطق انتخاب شده‌اند و اين برخلاف رويه AFC و فيفا است.
جعفري افزود: اينکه مي‌گويند داوري ما از فوتبال‌مان جلو است جمله‌ درستي نيست زيرا داور، مربي، بازيکن و زمين همگي محصول فوتبال هستند و نمي‌توان اين محصولات را با هم مقايسه کرد.
وي با اشاره به زمزمه‌هاي که مربوط به جانشيني او به جاي حسين عسگري بود، گفت: بعد از اينکه اين زمزمه‌ها پيش آمد ديگر به من نظارت داوري داده نشد و حتي کلاس تدريس داوري از درجه 2 به يک 1 که قرار بود من در آن تدريس کنم هم لغو کردند اين در حالي بود که برنامه‌هاي کلاس را براي آنها فکس کرده بودم اينگونه رفتار در داوري ما روند مناسبي نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها